۲۲۵۱ روستای سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی وزارت نیرو، آبرسانی به 2251 روستا در این استان هدف‌گذاری و در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  “علیرضا قاسمی” در مصاحبه با صدا‌و‌سیما با اعلام این خبر تصریح کرد: در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی وزارت نیرو، آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا در سطح کشور با جمعیت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر آغاز شده است.

وی افزود: در قالب این طرح، ۱۷۵۱ روستا با جمعیت بهره‌مند ۵۵۴ هزار نفر، سهم سیستان و بلوچستان است که طی بازه زمانی ۳۰ ماهه می‌بایست این تعداد روستا وارد مدار آبرسانی شوند.
این مقام مسئول، در ادامه به تشکیل شورای جهاد آبرسانی توسط وزارت نیرو به منظور آبرسانی به حدود ۳ هزار روستای دیگر در سطح کشور خبر داد و افزود: در این طرح نیز آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر سیستان و بلوچستان در  حال برنامه‌ریزی برای شروع عملیات اجرایی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب و بهداشتی نقاط محروم کشور از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار داشت و در همین راستا طرح‌ها و اعتبارات ویژه‌ای برای رفع محرومیت و ارتقای شاخص دسترسی مردم به آب شرب با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها در نظر گرفته شده است.