️برق ۸ اداره پرمصرف در گلستان قطع شد

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت :با هدف تامین نیاز شبکه توزیع و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی مصرفی مشترکان، در ادامه طرح برخورد با ادارات و دستگاه های اجرایی پرمصرف، امروز دوشنبه، ششم تیرماه، برق ۸ دستگاه اجرایی در استان که به اخطارهای ارائه شده در خصوص لزوم کاهش مصرف برق توجهی نکرده بودند، قطع شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان؛ سید احمد موسوی گفت :در ساعت ۱۲ که عمده کارهای اداری انجام شده و ارباب رجوع کمتر می‌شود دستگاه‌هایی که نسبت به رعایت الگوی مصرف کوتاهی کنند و بیش از الگو مصرف داشته باشند انشعاب آنها قطع می‌شود.
وی با اشاره به عدم صرفه جویی برخی ادارات اظهار کرد : متاسفانه با وجود مکاتبات اداری مبنی بر لزوم صرفه جویی ادارات در مصرف برق ، بازدید میدانی و حضوری به ادارات ، ارائه راهکارها و رهنمودهای لازم و بیان اهمیت موضوع نسبت به صرفه جویی در مصرف اقدام نکردند.
موسوی اضافه کرد :بعد از قطع انشعاب برق دستگاه‌های اداری که مصوبه هیئت محترم دولت را رعایت نمیکنند با تعهد بالاترین مقام ان اداره و سازمان نسبت به موارد اعلام شده وصل خواهد شد. .
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان اضافه کرد : بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیه دستگاه های اجرایی ، بانک ها ، نیرو های مسلح ، نیروی انتظامی ، نهاد های دولتی و غیر دولتی موظف اند نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به سال گذشته با اولویت خاموش کردن روشنایی های غیر ضرور و سامانه های سرمایشی اقدام به صرفه جویی در مصرف برق کنند.
پایان ذکر است ۱۷درصد مشترکین استان گلستان را ادارات و سازمانها تشکیل می دهند.