️ارائه ۱۹ ساعت برق رایگان به کشاورزان گلستانی همکاری در مدیریت مصرف

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان از رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی با برنامه‌های مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان؛سید احمد موسوی در نشست با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اینکه بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی این استان که با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقدکرده اند در ۱۹ ساعت از شبانه روز رایگان می‌شود، گفت: دارندگان چاه‌های کشاورزی اگر در پنج ساعت اوج مصرف (۱۷- ۱۲) از زمان انعقاد تفاهم نامه ترانسهای برق خود را از مدار خارج کنند در مابقی ساعات از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: با هدف مدیریت پیک مصرف برق و همچنین مدیریت اضطراری بار، کشاورزانی که از زمان انعقاد تفاهم نامه از ساعات ۱۲ الی ۱۷ بعد از ظهر نسبت به خاموش کردن چاه آب کشاورزی خود اقدام نمایند، در مابقی ساعات شبانه روز از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.
وی همچنین ادامه داد: کشاورزان با خاموش کردن چاه‌ها در ساعات اوج مصرف می‌توانند کمک موثری به پایداری شبکه برق در زمان پیک بار نمایند.
موسوی افزود؛ در همین راستا مابقی مشترکینی که تعرفه شان کشاورزی میباشند: شامل مرعداری ها، شالیکوبی ها، دامداریها و…… در زمان پیک بار تفاهم نامه انعقاد نمودن نسبت به مدیریت مصرف اقدام کنند از تخفیفات این بخش بهره مند میشوند.
در ادامه ربیس سازمان جهاد کشاورزی استان از همکاری این سازمان چه درخصوص همکاری چاههای کشاورزی و صنایع مرتبط با این حوزه و همچنین ادارات وابسته به این سازمان در استان در جهت مدیریت مصرف و تشویق کشاورزان جهت کمک به صنعت برق خبر داد و افزود در همین زمینه در قسمت صنایع کشاورزی در حد امکان از ظرفیت دیزل ژنراتورها در جهت کمک به مدیریت اضطراری بار یار و همراه شرکت توزیع برق خواهیم بود