۹۰ حلقه چاه غیر مجاز توسط امور منابع آب مهاباد مسدود شد.

چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهاباد به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در خصوص۹۰ حلقه چاه غیر مجاز با حضور کلیه اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

به گزارش  برقاب : در ارتباط با ۹۰ حلقه چاه غیر مجاز در این نشست مهندس رحمانی مدیر منابع آب مهاباد ضمن اشاره به۹۰ حلقه چاه غیر مجاز به ارائه آماری از طرح تعادل بخشی، با بیان اینکه بارش‌های مناسب دو روز اخیر برف و باران در منطقه هرچند تا حدودی منجر به هدایت آب به ورودی آب پشت سد مخزنی مهاباد شده اما همچنان در وضعیت خشکسالی قرار داریم و مدیریت آب را از الزامات و برنامه‌های همیشگی این مدیریت دانست. وی در بخش دوم سخنان خود از پر و مسلوب المنفعه نمودن بیش از ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح شهرستان خبر داد و افزودند: در راستای حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز و براساس برنامه ابلاغی طرح تعادل‌بخشی، سهم شهرستان ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز بوده که حجم آب صرفه‌جویی شده از محل انسداد چاه‌های مزبور حدود ۶/. میلیون مترمکعب بوده است.
رحمانی همچنین توقیف ۱۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سطح این شهرستان را طی سال جاری از فعالیتهای خوب این امور در جلوگیری از تخلفات منابع آب عنوان نمود و از مقامات قضایی و انتظامی شهرستان مهاباد در راستای همکاری انجام شده در برخورد با متخلفان بخش آب تقدیر و تشکر نمود.