۸۱ روستای بانه عاری از شبکه سیم مسی شد

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از تبدیل شبکه سیم مسی در ۸۱ روستای این شهرستان به کابل خودنگهدار خبر داد و گفت: شبکه برق ۶ روستای مرزی این شهرستان طی دو ماه اخیر با اعتباری بالغ بر ۹۳۰۰ میلیون ریال اصلاح و بازمهندسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان در مناطقی با دسترسی سخت قرار گرفته و همین امر نیز باعث شده سختی کار در اجرای پروژه های برقرسانی و بهسازی این روستاها دو چندان باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۶ روستای این شهرستان به شبکه سراسری برق متصل هستند، گفت: در مجموع تاکنون شبکه برق ۸۱ روستای شهرستان بانه اصلاح و با تبدیل شبکه سیم مسی آن به کابل خودنگهدار بازمهندسی شده که ۴۷ روستای آن در سال جاری انجام شده است.

قادری در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در روستاهای این شهرستان امسال با سرعت بیشتری در حال انجام است، افزود: خوشبختانه طی دو ماه اخیر شبکه برق ۶ روستای شهرستان بانه با صرف اعتباری بالغ بر ۹۳۰۰ میلیون ریال به طور کامل اصلاح و بازمهندسی شده و اجرای این طرح در ۱۴ روستای دیگر نیز در حال انجام است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه با بیان اینکه جهت اجرای این عملیات در ۶ روستای این شهرستان بیش از ۴۹۰۰ متر شبکه از نوع کابل خودنگهدار احداث شد؛ گفت: همزمان ۲۲ مورد مشکل رفع حریم شبکه و همچنین ۳۲ مورد افزایش سطح مقطع شبکه در این ۶ روستای مرزی اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح و بازمهندسی شبکه برق روستاهای مرزی  از منابع وزارت نیرو تامین می شود، گفت: اصلاح شبکه برق روستاهای برده رش، صاله، زله، سرسول، مالته و کیورود تعدادی از روستاهای مرزی هستند که شبکه برق آنان طی دو ماه اخیر اصلاح و بازمهندسی شده است.

قادری در پایان با تاکید بر اینکه شبکه برق ۱۰۵ روستای دیگر نیز تا پایان سال جاری اصلاح و بازمهندسی می شود،اظهار داشت: ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، نوسازی و افزایش طول عمر شبکه، کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه برق است.