استاندار ایلام:

۶۰ میلیارد ریال جهت تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان ایوان اختصاص می یابد

دکتر حسن بهرام‌نیا روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان که با حضور سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از اختصاص  ۶۰ میلیارد ریال جهت تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب ایلام؛ استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت خشکسالی حاکم بر استان نگران کننده است گفت: امسال به سبب کاهش کم سابقه نزولات جوی، ایلام در صدر خشکسالی کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در دیدارهای با وزیر نیرو و دیگر مسئولان مرتبط مسائل مربوط به خشکسالی به ویژه مشکلات آب و برق استان مطرح و پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام نیز در این جلسه با تشریح فعالیتهای شرکت در این شهرستان گفت: با تلاش های صورت گرفته، طرح های قابل توجهی در شهرستان ایوان انجام شده است.

پرویز ناصری با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب در استان، خواستار تامین اعتبارات لازم برای اجرا و تکمیل  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب شد.

وی افزود: طول شبکه فاضلاب شهر ایوان ۷۵ کیلومتر است که ۶۵کیلومتر آن یعنی بالای۹۰درصد به اتمام رسید، همچنین تاکنون  ۷ هزار انشعاب فاضلاب در ایوان نصب و جهت تکمیل آن ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام یادآور شد: در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به روستاهای محروم، وزارت نیرو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کار عمرانی در ۱۸ مجتمع و ۳۶ روستای اصلی و بطور کلی ۱۲۸ روستا با اعتباری باِلغ بر ۵۰۷۰ میلیارد ریال را آغاز نموده و در این زمینه چند روستای شهرستان ایوان نیز از این طرح بهره‌مند می شوند.

ناصری گفت: طرحهای آبرسانی دیگری در این شهرستان در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولین ارشد استان و تاًمین به موقع اعتبارات به بهره برداری برسند.