۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در تنش آبی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: میزان بارشها گویای این است که با تابستانی پر چالش روبرو هستیم. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، محمد طاهری در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جوئی در مصرف آب با اصحاب رسانه برگزار شد به ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: میزان بارشها گویای این است که با تابستانی پر چالش روبرو هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، محمد طاهری در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جوئی در مصرف آب با اصحاب رسانه برگزار شد به ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: از فروردین ماه سال ۹۹ شرکتهای آب شهری و روستایی به یک شرکت واحد و یکپارچه تبدیل شدند واز آن زمان با عنوان شرکت آبفا استان کرمان مشغول خدمتگزاری هستیم.

وی خاطر نشان کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری کاهش زیادی داشته است و بر اساس آمارها میزان بارندگی  بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بوده است.

طاهری با بیان اینکه میزان بارشها  گویای این است که با تابستانی پر چالش روبرو هستیم گفت:  مصرف آب تابعی از دمای هوا است و به محض اینکه دما کاهش می یابد چالش های ما در تامین آب کمتر می شود.

وی میزان مصرف آب هر کولر در شبانه روز را بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ لیتر عنوان کرد و اظهار داشت:

 شهر کرمان تنها کلان شهری است که منابع تامین آب آن به چاههای زیر زمینی وابسته است و با توجه به خشکسالی های اخیر امیدواریم  با  همدلی همه مردم بتوانیم بحران تابستان را با چالش کمتری پشت سر گذاریم.

طاهری یادآور شد: ۹۵ درصد منابع آب شرب استان کرمان  از چاهها و قنوات است، و  کرمان تنها کلان شهری است که منابع آن از آبهای زیر زمینی تامین می شود.

 وی خطوط انتقال آب  را ۸ هزار و ۵۹۶ کیلومتر بیان کرد و افزود: ۲۴ هزار و ۲۴۲ متر طول شبکه توزیع است که در   ۹۲۸هزار مترمکعب مخزن ذخیره  آب گندزدایی و کلر زنی می شود تا دست مردم برسد .

۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در تنش آبی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان میزان نیاز آبی را ۱۳ هزار و ۵۸۰ لیتر بر ثانیه ذکر کرد وادامه داد: نزدیک به ۶۰ درصد استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند و ۴۰ درصد دیگر در نقطه سربه سر قراردارند.

وی بیشترین چالش در بخش آب را مربوط به شهر کرمان دانست و تصریح کرد: در شهر کرمان هزار و ۴۴ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد که من به سهم خودم به دلیل مشکلات ناشی  از کمبود آب عذرخواهی می کنم.

طاهری تصریح کرد:  ما همواره سعی کردیم با صداقت رسالت خدمت به مردم را پیش ببریم و آبفادر حوزه تامین آب آنچه  در توان دارد را انجام می دهد.

وی به اجرای پروژه تامین اضطراری آب و حفر ۷ حلقه چاه اشاره کرد و افزود:  برای به بهره برداری رسیدن هرچه سریعتر این پروژه همکارانم به صورت شبانه روزی کار می کنند و در حال حاضر ۷ حلقه چاه حفر و لوله گذاری شده و امیدوارم ظرف چند روز آینده بتوانیم ۲۰۰ لیتر آب را وارد شبکه نماییم.

طاهری ضمن تشکر از همه ارگان‌های اجرایی مخصوصاً سپاه و بسیج گفت: به رغم کم بودن بودجه‌های سالانه، پروژه‌های تصفیه خانه‌ها با سرعت در حال انجام است و در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان  در پایان گفت: مشکلات آب رسانی استان کرمان کمی و کیفی است و هیچیک از استان‌های دیگر مشکلاتشان مانند ما نیست؛ پس باید همه مردم و ارگان‌های اجرایی با همدلی، همیاری و صرفه جویی این مشکلات را به حداقل برسانیم.