۴۰ میلیارد تومان برای شبکه‌های آبیاری آبپخش اختصاص یافت

به گزارش برقاب،مصطفی سلیمی‌مفرد در بازدید از طرح لایروبی زهکش‌های منطقه آبپخش گفت: نخیلات نقش مهمی در اشتغال و معیشت مردم آبپخش دارند و خدمات‌رسانی به نخلداران در اولویت برنامه‌های مسئولان است. وی افزود: اجرای طرح‌های مختلف برای بهبود آبرسانی به نخیلات در دستور کار قرار دارد و تکمیل این طرح‌ها، با تزریق اعتبارات محقق […]

به گزارش برقاب،مصطفی سلیمی‌مفرد در بازدید از طرح لایروبی زهکش‌های منطقه آبپخش گفت: نخیلات نقش مهمی در اشتغال و معیشت مردم آبپخش دارند و خدمات‌رسانی به نخلداران در اولویت برنامه‌های مسئولان است.

وی افزود: اجرای طرح‌های مختلف برای بهبود آبرسانی به نخیلات در دستور کار قرار دارد و تکمیل این طرح‌ها، با تزریق اعتبارات محقق می‌شود.زهکشی اراضی با خارج کردن آب مازاد از یک منطقه، از نظر تهویه و شوری محیطی مناسب برای رشد ریشه گیاه فراهم و زمینه را برای افزایش راندمان تولید کشاورزی مهیا می‌کند. باتوجه به استفاده از شیوه‌های غرقابی در آبیاری نخیلات و جمع شدن گل و لای، لایروبی شبکه‌های آبیاری با هدف انتقال سریع و بهتر آب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ نیازی ضروری که در ۲ دهه گذشته به دلیل تناسب نداشتن منابع مالی و نیاز سنجی‌های موجود در شبکه آن چنان که باید و شاید انجام نشد.

بخشدار آبپخش با اشاره به اجرای طرح لایروبی انهار در منطقه خاطر نشان کرد: اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومانی برای لایروبی زهکش‌های شبکه آبیاری نخیلات دشتستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سلیمی مفرد تصریح کرد: به همت فرماندار دشتستان و مدیریت شبکه بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، لایروبی زهکش‌ها در دشتستان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و به تناوب در سطح بخش‌های شهرستان با اولویت زهکش‌های اصلی انجام می‌شود.به گفته مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تا زمانی‌که آبیاری نخیلات به شکل غرقابی انجام می‌شود لایروبی زهکش‌ها از جمله ضرورت‌هایی است که باید انجام شود.