مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

۳۷ طرح و پروژه آبرسانی در سراوان اجرا و تکمیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان "علیرضا قاسمی" در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهر سراوان با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ گفت: اعتبار سال جاری معادل ۱۴۵ میلیارد تومان است که ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص به منظور اجرا و یا تکمیل ۳۷ طرح و پروژه در سطح شهرستان سراوان ابلاغ شده است، از این میزان، ۸۱.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب شهر سراوان بیان کرد: در حال حاضر منابع تأمین و تولید آب سراوان با ۲۳ هزار مشترک، به میزان ۳۲۰ لیتر در ثانیه است که از طریق ۳۱ حلقه چاه در سطح شهر و منطقه شمس‌آباد تأمین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته از ۲۱۰ لیتر بر ثانیه با اضافه نمودن سه حلقه چاه جدید به ۳۲۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.
قاسمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد، که برای رفع این کمبود به صورت کوتاه‌مدت، برنامه‌ریزی حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه جدید صورت گرفته است.
قاسمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط ۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب اضافه شود افزود: در حال حاضر عملیات حفر یک حلقه چاه انجام شده و در مرحله نصب لوله جدار است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آب شهر سیرکان گفت: با توجه به عدم بارندگی، دو حلقه چاه تأمین کننده آب این منطقه خشک شده و در حال حاضر توسط ۹ دستگاه تانکر سیار با ظرفیت کل ۱۳۴ متر مکعب از شهر سراوان و با طی نمودن ۱۰۰ کیلومتر تأمین آب می‌شود.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۷۴ روستا و شهر سیرکان توسط سی و یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار شامل ۷ دستگاه دولتی و ۲۴ دستگاه بخش خصوصی به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند.
قاسمی افزود: تعداد کل سرویس‌های حمل شده در ماه ۱۳۷۲ سرویس و حجم آب توزیع شده به صورت سیار ۱۹ هزار و ۱۱۸ متر مکعب در ماه با جمعیت بهره‌مند ۲۹ هزار و ۲۵۶ نفر است.