۲۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است که بیشترین آن با ۶۳ مورد مربوط به شهرستان بانه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از  شناسایی ۲۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کردستان خبر داد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده با ۶۳ مورد مربوط به شهرستان بانه و کمترین آن با ۲۹ دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است.

خرم ارزش ریالی این تعداد ماینر را بیش از ۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضربرای تولید و استخراج یک بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است و این میزان از مصرف ۱۰۰ سال یک خانه معمولی و یا برق ۳۵ هزار واحد مسکونی طی یک شبانه روز بیشتر است.

وی افزود: متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت کنونی و پیک بار، مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی اقدام به ماینینگ می کنند که همین امر باعث می‌شود ضمن ایجاد خسارت در وسایل برقی مشترکانی که از شبکه مربوطه تغذیه می کنند سبب ایجاد خساراتی به تجهیزات شبکه برق می شوند که متعاقبا” منجربه خاموشی‌های ناخواسته برق می شود.

خرم ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هموطنان خواست همکاری لازم را به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمرو پایداربا شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

وی همکاری مردم درشناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه های مقابله با این موضوع عنوان کرد و گفت: شهروندان می توانند هرگونه مصارف غیر مجاز را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا در بستر اینترنت و به صورت پیامک از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی لازم صورت پذیرد.