۲۰ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: خط انتقال گشی- سرمستان و بخش دوم خط انتقال مجتمع دمیگز شهرستان به ترتیب با ۵۵ و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار، شبکه توزیع آب روستای عامری و مخزن سالم آباد شهرستان تنگستان (با ظرفیت سه هزار مترمکعب) به ترتیب با ۲۰۰ و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه هایی است که در دهه فجر و سفر رئیس جمهور به استان بوشهر عملیاتی می‌شوند.

وی بیان کرد: خط های انتقال آب بنداروز و خیرآباد شهرستان دشتستان به ترتیب با اعتبار ۱۷۵ و ۲۵۰ میلیارد ریال، مخزن پنج هزار مترمکعبی چاه مبارک با ۴۲۰ و آب شیرین کن ۵هزار مترمکعبی عسلویه با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های با قابلیت آغاز عملیات اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای بهمن ماه هستند.

عالی ادامه داد: از جمله پروژه های افتتاحی دهه فجر و سفر رئیس جمهور به استان بوشهر می توان به خط های انتقال آب مجتمع بندر رستمی و سمل گلنگون شهرستان تنگستان ، خط انتقال آب فاریاب شهرستان دشتستان و خط انتقال آب از آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر به سایت شهید ماهینی به ترتیب با ۵۰، ۵۵، ۴۰ و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

وی اظهار کرد: عملیات خطوط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر ، تکمیل خطوط انتقال بین مخازن و پهنه بندی شبکه توزیع آب شهر کنگان ، فاز سه شبکه فاضلاب شهر دیلم و احداث آب شیرین کن اخند شهرستان عسلویه به ترتیب با ۳۰۰، ۱۳۰، ۴۷۵ و ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه های آماده افتتاح شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: آب شیرین کن شماره ۲بوشهر به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب، آب شیرین کن وحدتیه و دالکی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، بخش اول خط انتقال مجتمع آبرسانی دمیگز دشتستان به ترتیب با ۸هزار، ۶۰۰ و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه هایی شرکت آبفا استان بوشهر هستند که در دهه فجر و یا سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

عالی افزود: شاخص ترین پروژه آماده افتتاح استان بوشهر فاز نخست طرح آبرسانی سیراف به جم است که با ۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افتتاح می شود.

وی یادآور شد: پروژه یاد شده شامل فاز نخست آب شیرین سیراف-جم به ظرفیت ۱۰ هزارمترمکعب، اجرا خط انتقال به طول ۳۳ کیلومتر، احداث ۵ ایستگاه پمپاژ، ۷ باب مخزن بتنی به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب، ۳۳ کیلومتر خط انتقال برق و همچنین ۸ پست برق مربوط به آب شیرین کن ها و سایت ها است.

عالی افزود: پروژه طرح آبرسانی سیراف به جم از مطالبه دیرینه مردم شهرستان جم است که بدون تردید در افزایش پایداری آب شرب ساکنان این منطقه نیز نقش عدیده ای دارد.