۱۸هزار انشعاب جدید برق در استان بوشهر واگذار شد

 مشترکان غیرمجاز بوشهر سالانه ۶۰ میلیارد ریال مصرف برق دارند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار انشعاب جدید برق در استان بوشهر واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط وضعیف توزیع برق (معادل ۲ درصد شبکه برق کشور) وجود دارد که برق رسانی به ۵۱۶ هزار مشترک استان بوشهر (حدود ۱ درصد مشترک برق کشور) از این شبکه انجام می‎شود.
وی بیان کرد: بخش عمده مشترکان برق استان بوشهر بالغ بر ۴۱۰ هزار مشترک (حدود ۸۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر) در بخش خانگی هستند که این شاخص در بسیاری از استان‌ها حداکثر ۴۰ تا ۵۰ درصد است.
حشمتی ادامه داد: مابقی مشترکان استان بوشهر نیز در بخش های صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف هستند.
وی گفت: سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار مشترک جدید به آن افزوده می شود که این عدد برای سال گذشته حدود ۱۸ هزار مشترک بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: سالانه در مجموع بین ۳ تا ۳.۵ درصد به مشترکان برق استان بوشهر افزوده می شود.
وی اظهار کرد: متوسط مصرف برق استان بوشهر رشد ۸ درصدی دارد که در سال گذشته با اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه مصرف رشد پیک بار مصرفی استان کمتر از پنج درصد بوده است که این نشان از همراهی مشترکان فهیم استان بوشهر برای کاهش شیب نمودار مصرف برق است.
حشمتی افزود: متوسط خاموشی برق مشترکان استان بوشهر به حدود ۲۰۰ دقیقه در سال کاهش یافته اسن که این نرخ حدود یک سوم متوسط کشور است.
حشمتی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برای سال ۱۴۰۵ افق رسیدن به ۸۰ دقیقه خاموشی در سال را تعریف کرده است که با این رویکرد باید میزان خاموشی سالانه کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کند. که با برنامه ریزی خوبی که انجام شده این مهم محقق می گردد.

حشمتی با اشاره به اینکه در حوزه کاهش تلفات فنی شبکه اقدامات خوبی انجام شده است ، بیان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز و منع قانونی در واگذاری انشعاب موجب رشد انشعابات غیر مجاز در حاشیه شهرها شده است که مصرف برق این مشترکان غیرمجاز استان بوشهر سالانه ۶۰ میلیارد ریال است که در این زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین یافتن راهکاری برای دریافت بهای برق از مشترکان فاقد انشعاب رسمی باید با هماهنگی مسولین سیاسی و دستگاههای نظارتی تعیین تکلیف شود تا از هدر رفت بیت المال جلوگیری شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های وزارت نیرو تابستان ۱۴۰۱ است که در این راستا برنامه ریزی خوبی انجام شده تا کشور همانند زمستان شرایط خوبی را تجربه کند.
حشمتی افزود: در این راستا وزارت نیرو تدابیر ارزشمندی را تدارک دیده که امید است در کنار همراهی خوب مردم منجر به محدودیت برق رسانی نشود.
گفتنی است در این دیدار مدیران صنعت آب و برق و حضور داشتند که از رهنمودهای حکیمانه آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان بهره مند گردیدند‌.