۱۰ هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده می‌شود

وزیر نیرو در سفر به یزد از افزایش 10 هزار مگاواتی نیروگاه های کشور خبر داد و گفت: استان یزد استعداد فراوانی در احداث نیروگاه های تجدید پذیر خورشیدی دارد.

به گزارش شورای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق استان یزد، علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است.

وی از احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در سطح کشور در طول چهار سال آینده خبر داد و افزود: استان یزد یکی از استان های با پتانسیل فروان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

وزیر نیرو ادامه داد: به غیر از نیروگاه هایی که در سطح استان احداث شده و یا در حال احداث است توافق های خوبی نیز منعقد شده است.

محرابیان اضافه کرد: در استان یزد طی ماه‌های اخیر بالغ بر ۲۰۰ مگاوات مجوز توسعه نیروگاه خورشیدی صادر و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است و امیدواریم این ۲۰۰ مگاوات را در طول سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو مهم ترین برنامه وزارت نیرو برای تأمین سفره های آب زیر زمینی را تعادل بخشی بین منابع و مصارف بیان کرد و افزود: امیدواریم شاهد تغذیه طبیعی سفره های آب زیرزمینی و بازچرخش آن باشیم.

وی، یکی از طرح های تأمین آب بخش صنعت در کشور و از جمله یزد را انتقال آب از دریا عنوان کرد و گفت: مرحله اول این طرح به بهره برداری رسیده است و مرحله بعدی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.