پست برق ۲۳۰/۱۳۲ کیلوولت پلان افتتاح شد

با حضور رییس جمهور و هیئت همراه در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۱۷ پروژه بزرگ صنعت برق استان به صورت همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آیین افتتاح پست برق ۲۳۰/۱۳۲ کیلوولت پلان و همچنین خط تبادل انرژی برق ایران و پاکستان(پلان-جیوانی) برگزار شد.

به گزارش برقآب، با حضور رییس جمهور و هیئت همراه در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۱۷ پروژه بزرگ صنعت برق استان به صورت همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قابل ذکر است ارزش پروژه‌های صنعت برق استان بالغ بر پنج هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال می‌باشد که حدود پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال پروژه در بخش انتقال و فوق توزیع و ۴۱۰ میلیارد ریال پروژه در بخش توزیع برق استان سیستان و بلوچستان هزینه گردیده است.
از جمله پروژه‌های انتقال و فوق توزیع استان که توسط پرسنل تلاشگر شرکت برق منطقه‌ای استان اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌است پروژه‌های، خط ۲۳۰ کیلوولت اسپکه_نیکشهر (قطعه دوم)، پست ۶۳ کیلوولت چاهان، خط ۱۳۲ کیلوولت پلان_جیوانی (مرز پاکستان)، پست برق ۲۳۰/۱۳۲ کیلوولت پلان، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور توسعه پست ۶۳ کیلوولت رمین و اتوماسیون نمودن پست ۶۳ کیلوولت گلشهر می‌باشد.
با افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان گامی رو به جلو جهت دستیابی به توسعه همه‌جانبه در استان و بسترسازی جهت صنایع کوچک و بزرگ برداشته خواهد شد و ضمن تامین برق پایدار و مطمئن برای همه مردم شریف استان، شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز مهیا خواهد شد.