مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت:

یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است

حسین قدیمی ۵ مرداد در نشست با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری تلاش کردیم تا اعمال خاموسی برای مشترکان خانگی، صنعتی و واحدهای تولیدی را نداشته باشیم که در ۲ ماه سپری شده از ایام پیک مصرف برق پایداری برق و جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها را به انجام رساندیم.

وی تصریح کرد: به رغم کمبود منابع و اعتبارات، ما سال گذشته تصمیم گرفتیم تا با توجه به افزایش قیمت تجهیزات حوزه برق به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان، اجناس خریداری و در انبارها نگهداری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با خرید ۵۰۰ دستگاه ترانس و عقد قرارداد برای اجرای طرح کابل خودنگهدار، تجهیزات مورد نظر خریداری شد تا ما نسبت به سال‌های گذشته با حجم بسیار بالا این طرح را در سطح استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

قدیمی با بیان اینکه صد درصد شهرها و روستاهای استان از نعمت روشنایی برخوردار هستند، افزود: ۱۷ قشلاق ۲ تا سه خانواری امسال در اولویت نیرورسانی قرار گرفته و ما تلاشمان بر این است تا همه مناطق شهری، روستایی و حتی قشلاقات عشایری را از نعمت روشنایی بهره‌مند کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با گذر از حل مشکلات کمی توسعه برق، ما روی کیفیت به ویژه پایداری شبکه برق تلاش می‌کنیم تا زمینه برای جلب رضایت مشترکان برق را مهیا کنیم.

قدیمی اضافه کرد: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را هدف‌گذاری کردیم که در همه شهرستان‌ها با فعال کردن هفت پیمانکار، این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد:‌ در اصلاندوز و پارس‌آباد بیش از ۲۹۰ کیلومتر، در بیله‌سوار و جعفرآباد به طول ۱۲۰ کیلومتر، انگوت و گرمی به طول ۱۲۰ کیلومتر، خلخال و کوثر به طول ۲۲۵ کیلومتر و در شهرهای مرکزی استان نیز توسعه و اجرای کابل خودنگهدار را با سرعت بیشتر شاهد هستیم.

قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین منابع مورد نیاز در این حوزه وجود ندارد و ما امیدواریم با تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان اهداف امسال در این حوزه تحقق عینی پیدا کند.

وی از اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح به تعمیر و اصلاح شبکه فرسوده، جابجایی تیرهای برق، نصب ترانس و توسعه کابل خودنگهدار اقدام کرده و به صورت جامع و کامل طرح‌های توسعه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

قدیمی در مورد تأمین چراغ روشنایی و خریدهای انجام شده در این حوزه گفت: پنج هزار دستگاه چراغ در قالب مناقصه برگزار شده، خریداری شده که در بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی در مورد جابجایی تیرهای برق با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: این کار نیز با اولویت محدوده‌های پرخطر آغاز شده و امسال در کنار جابجایی تیرهای برق، تعمیر و اصلاح پنج هزار لامپ روشنایی معابر را نیز انجام می‌دهیم.

قدیمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای توسعه ساختمان ادارات برق اصلاندوز و کورائیم امسال برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و در کنار آن برای چندین شهرستان تجهیزات مورد نیاز به ویژه جره‌ثقیل و بالابر تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تأمین کنتور و کابل مورد نیاز برای ارائه خدمات به مشترکان خانگی و تجاری خبر داد و اضافه کرد: هیچ مشکلی در تأمین این تجهیزات در سطح استان وجود ندارد.