مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین:

یکهزار و پنج دستگاه ماینر غیر مجاز در استان قزوین کشف و ضبط شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با تلاش ماموران شرکت برق و همکاری شهروندان تعداد 1005 دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه کشف و ضبط شد.

مسعود خواجه وند در این باره اظهارداشت: بر اساس گزارش های مردمی و بررسی مصارف برق مشترکین در سال جاری در ۳۶ محل توانستیم ماینرهای غیرمجاز را کشف و ضبط کنیم که این رمز ارزها در مناطق مسکونی، صنعتی و تجاری شناسایی و ضبط شده است.
وی بیان کرد: با تلاش ماموران شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین امسال تعداد یک هزار و ۵ دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و ضبط شد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: با کشف این ماینرهای غیرمجاز زمینه صرفه جویی  ۱،۸۸۷،۸۴۰ کیلو وات ساعت، انرژی برق مهیا شد .

خواجه وند یادآورشد: هزینه ریالی برق مصرفی ماینرهای جمع آوری شده بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بر آورد می شود .

وی بیان کرد:در ماینرهای غیر مجاز جمع آوری شده  متخلفان یا از برق غیرمجاز ویا کنتورهایی با تعرفه یارانه ای استفاده می کردند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: فعالیت رمز ارزهای غیر مجاز آسیب های فراوانی به شبکه وارد می کند و موجب افزایش بار شبکه ، فشار بیش از حد به تاسیسات برق مخصوصا در زمان پیک بار و نهایتا خاموشی های غیر مترقبه و آسیب رسیدن به وسایل برقی و بویژه  لوازم خانگی شهروندان می شود .

وی بیان کرد: معمولا صاحبان رمز ارزهای غیر مجاز از برق واحدهای صنعتی و کشاورزی استفاده می کنند زیرا نصب این دستگاهها در منازل مسکونی با سرو صدای زیادی همراه است که همسایگان متوجه می شوند اما گاهی این تجهیزات در خانه های خالی نیز نصب می شود.
رمز ارزها را شناسایی کنید و پاداش بگیرید.

خواجه وند از شهروندان خواست ضمن همکاری با شرکت توزیع نیروی برق در صورت مشاهده فعالیت دستگاههای ماینر در مناطق مختلف مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع داده و از پاداش های قابل توجه تعیین شده برخوردار شوند.

این مسئول تصریح کرد: میزان پاداش تعیین شده برای شناسایی و کشف ماینرها معادل ۱/۵درصد مبلغ جریمه متخلفان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: سامانه پیامکی  دفتر حراست وامور محرمانه برق استان به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۴ و سامانه سمات در سایت وزارت نیرو و سامانه تلفنی مرکز فوریت های برق استان (۱۲۱) بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی شهروندان است.