گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسمی در سالن اجتماعات سردارشهید حاج قاسم سلیمانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار شد. در این مراسم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، بر ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

سردارسعیدکوشکی جهرمی جنگ هشت ساله دفاع مقدس را جنگ تمام استکبارو قدرت های شرق و غرب  در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران و با هدف حذف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که به فضل الهی هرگز محقق نگردید.

وی رهبری عالمانه امام خمینی (ره) و عنصر معنویت را از دیگر موارد مهم دربحث دفاع مقدس ذکرکرد و گفت:

فرماندهی و مدیریت امام راحل در دوران جنگ تحمیلی و اتصال رزمندگان به ذات اقدس باریتعالی موجب شد تا حماسه‌ باشکوهی رقم بخورد که در تاریخ ماندگار شده است.

وی در ادامه سخنان خود به خصوصیات برجسته شهدای گرانقدردفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا، برپایی نمازاول وقت، ارتباط با اهل بیت(ع)، ارتباط با قرآن، احترام به پدرومادر و ولایت مداربودن از جمله ویژگی های بارزشهدای والامقام بود که توانستند جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و حماسه‌ای باشکوه برای ملت ایران مبدل نمایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بر ضرورت جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: امروز برای این که بتوانیم در مسیر شهدا قرار بگیریم باید جهاد تبیین را سرلوحه کارهایمان قرارداده و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را از شخص خودمان شروع نماییم.

سردارکوشکی، استفاده صحیح از فضای مجازی وپرهیز از دامن زدن به شایعات را از موارد کلیدی در امرجنگ نرم عنوان کرد و گفت: توطئه های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تمام شدنی نیست چرا که دشمن تحمل موفقیت و پیروزی های کشور را ندارد ، بنابراین ضروری است که برای مقابله با جنگ نرم، جهاد تبیین را در حوزه های مختلف  مدنظر داشته و اقداماتی جدی در این خصوص انجام دهیم.

دربخش دیگری از این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال جانفشانی و ایثارگری رزمندگان و ملت ایران در برابر دشمن متجاوز بعثی صفحات زرین و افتخارآمیزی در تاریخ کشور محسوب می شود.

سرهنگ محمدبهادرعلیپورافزود: امروز عزت و استقلال، سربلندی در منطقه و جهان را مدیون حماسه آفرینی، جانفشانی و ازخودگذشتگی شهدا هستیم که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و دشمن را شکست دادند.

 

وی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را از شرکت های موفق در امر تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم دانست و بیان داشت: کارکنان خدوم این شرکت همواره رضایت مندی مشترکان از مجموعه فعالیت ها و خدمات شرکت را  سرلوحه اقدام ها و فعالیت های خود قرار داده اندکه در این مسیر موفق نیز بوده اند.

وی یادآورشد:همچنین پایگاه مقاومت بسیج این شرکت در همه زمینه ها فعالیت چشمگیری داشته و اقدامات خوب جهادی صورت گرفته که شایسته تقدیر می باشد.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم اهل بیت (ع) و شهدای مظلوم دفاع از امنیت را گرامی داشت.

حمیدرضا کریمی فرد با اشاره به سخنان امام راحل(ره) درخصوص دفاع مقدس گفت: امام در سخنانی اظهار داشتند که “جنگ یک نعمت و دانشگاه انسان سازی بود”وهمگان شاهدبودیم و یا مطالعه کرده ایم چه در زمینه آموزش و کسب مهارت ها و اصول و فنون نظامی جوانان مبتدی آن روز به خاطر شور و ایمان زایدالوصفی که نسبت به مکتب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشتند چه در زمینه نظامی گری و چه در بعد خودسازی و سیر و سلوک ره هفتادساله را یک شبه طی کردند.

وی یادآورشد: امام راحل (ره) در بیانات خود فرموده اند: ” عشق به شهادت در میان جوانان ما از علایم ظهور

منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است” و” یک لحظه از جنگ و دفاع مقدس نادم و پشیمان نیستیم”.

کریمی فرد،  درخصوص شهدای گرانقدر دفاع مقدس و جایگاه والای آنان نیز گفت: امام راحل(ره) می فرمایند:   “این تربت و مزارپاک شهیدان تا قیامت دارالشفای عاشقان و عارفان و دلسوختگان و زیارت گاه آنان خواهدبود”.

این مقام مسئول به سخن دیگری ازحضرت امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و افزود: امام راحل(ره) فرمودند: “اگر ملت ایران و عراق با هم یکی شوند، اتفاقات جالبی در منطقه رخ خواهد داد”که امیدواریم به زودی شاهد این اتفاق خجسته و مبارک باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنان خود اظهار داشتند:”بسیاری از آرزوهای حضرت امام تحقق یافته و مابقی هم به حول و قوه الهی محقق خواهد شدکه این یک بیان و پیام بشارت آمیز و دلگرم کننده است.

کریمی فرد تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانی دیگر بر لزوم افزایش آمادگی ها نیز تاکید کرده اند و فرمودند: خرمشهرها در پیش است.