گرامیداشت هزار روز بدون حادثه در توزیع برق مشهد

مراسم گرامیداشت هزار روز عملیات نگهداشت بدون حادثه در امور نگهداشت پیشگیرانه شبکه فشار ضعیف شرق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد. به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد طی سخنانی با اشاره به وضعیت تولید، تأمین و توزیع برق در تابستان امسال و مشکلات عبور از پیک […]

مراسم گرامیداشت هزار روز عملیات نگهداشت بدون حادثه در امور نگهداشت پیشگیرانه شبکه فشار ضعیف شرق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد طی سخنانی با اشاره به وضعیت تولید، تأمین و توزیع برق در تابستان امسال و مشکلات عبور از پیک ۱۴۰۰ گفت: تابستان امسال وضعیت سخت و سنگینی بر صنعت برق کشور سایه انداخته است. کمبود گاز در زمستان گذشته، کاهش شدید بارندگی ها، گرمای زودرس، سدهای کم آب و پدیده رمز ارزهای غیرمجاز از جمله مشکلاتی است که وضعیت موجود را شکننده و خطرناک کرده است. وی در ادامه گفت: با توجه به این مشکلات، طرح های استفاده از دیزل های بحران، تغییر ساعات کاری ادارات، اعمال مدیریت اضطراری بار قطع برق پرمصرف ها اجرایی شده است و امیدواریم تابستان امسال با کمترین تنش ها برای مشترکین محترم سپری شود.

مهندس رمضانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات پرسنل و کارکنان توزیع برق مشهد برای عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ و همچنین با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در کار گفت: صنعت برق خراسان در سطح کشور همواره سرآمد است و با توجه به رعایت نکات ایمنی و تداوم آموزش ها باید اذعان کرد که آداب ایمنی در برق مشهد به زیبایی اعمال می شود. در این حال باید ایمنی را به صورت روزانه به خودمان تذکردهیم ضمن اینکه در برابر “کار بلد بودن خود”، هرگز مغرور نشویم.

وی تصریح کرد: بررسی آمار حوادث نشان می دهد علت عمده بروز حوادث مربوط به غرور افرادی است که تصور کرده اند بر کار تسلط دارند.

وی از کارکنان و پرسنل درخواست کرد که در ابتدای عملایت فنی حتماً به نکات ایمنی دقت کرده و با تأمل و سنجش تمام جوانب کار به فعالیت بپردازند. مهندس رمضانی با تأکید بر این موضوع که در بحث ایمنی باید به نکته کلیدی “تکرار و تکرار” تأکید زیادی کرد، گفت: از اساتید حوزه ایمنی درخواست می شود در حوزه ایمنی بسیار سخت گیرانه رفتار و عمل کنند و کارکنان نیز در برابر تذکر اساتید ومدیران نباید ناراحت شوند.

وی در خاتمه گفت: ۱۰۰۰ روز بدون حادثه در نت فشار ضعیف شرق یک مناسبت بزرگ و ارزنده است و امروز همه ما باید قدر خدمت به زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را بدانیم چرا که افتخار بزرگی برای همه ماست.

در این مراسم، مهندس راد مدیر امور نگهداشت پیشگیرانه شبکه فشار ضعیف شرق مشهد نیز با اشاره به فعالیت ها و اقدامات شاخص نت شرق گفت: تشکیل گروه های تعمیرات هوایی خط گرم فشار ضعیف، طراحی عملیات خط گرم شبکه های فشار ضعیف، تبادل تجربه، اختراع عایق CPM ، پروژه آچارکشی سرکابل های هوایی، تعویض قفل به صورت خط گرم و آچارکشی و سرویس جعبه انشعاب و تهیه کتابچه پیک بار از جمله اقدامات شاخص بوده است.

شایان ذکر است در این مراسم مهندس رمضانی از مانورهای عملیات نجات از ارتفاع، سرویس تابلو به روش برق دار، آچار کشی و سرویس جعبه انشعاب به روش برق دار، تعمیرات شبکه فشار ضعیف هوایی کابل خودنگهدار به روش برق دار بازدید بعمل آورد.

این گزارش حاکی است در پایان این مراسم، از کارکنان نت شرق، نفرات برگزیده ایمنی و همچنین نفرات برتر مسابقات مهارتی با اهدای لوح سپاس، قدردانی گردید.