گذر از پیک تابستان ۱۴۰۰ با مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: گذر موفق از پیک سال ۱۴۰۰با همراهی مشترکان میسر است. “محمد اله داد” در نشست خبری گذر از پیک تابستان ۱۴۰۰ با بیان این مطلب افزود: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: گذر موفق از پیک سال ۱۴۰۰با همراهی مشترکان میسر است.

“محمد اله داد” در نشست خبری گذر از پیک تابستان ۱۴۰۰ با بیان این مطلب افزود: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف برق انگیزه لازم را داشته باشند.

وی بااشاره به اینکه  امسال ۱۰هزار مگاوات کمبودتولید انرژی  داریم ،افزود: اهمیت تامین برق پایدار و مطمئن به دلیل شرایط ناشی از کرونا  به ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سالهای گذشته بسیار بیشتر است.

استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو

وی به چالش و تهدید جدی استخراج غیرمجاز رمز ارزها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق اشاره کرد و افزود: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی ۱۵هزار ماینر  غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

اله داد اظهار داشت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را  با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است.

پرداخت یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان مزارع غیرمجاز رمز ارز در استان مرکزی تاکنون

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از پرداخت بیش از یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان مزارع غیرمجاز رمز ارز  در استان تاکنون خبر داد.

وی افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

ضرورت مشارکت  جدی صنایع استان مرکزی در طرح های مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: همکاری و مشارکت   صنایع در طرح های مدیریت مصرف برق ضروری است.

اله داد اظهار داشت: تنظیم برنامه کاری هفتگی صنایع برای کاهش مصرف برق به صورت یک روز در هفته برای تابستان پیش رو لازم است.

کمبود ۱۶۰ مگاواتی برق در استان مرکزی

مدیرعامل  شرکت توزیع برق استان مرکزی  بر لزوم کاهش مصرف ۱۶۰ مگاواتی در استان مرکزی براساس ابلاغ توانیر به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی تاکید کرد.

اله داد با اشاره به اینکه سقف سهمیه تعیین شده مصرف برای استان مرکزی   ۶۹۲مگاوات از سوی توانیر اعلام شده است،که میزان مصرف در استان مرکزی به بیش از  ۸۵۰مگاوات رسیده است،افزود:امسال ۱۶۰مگاوات باید در استان مدیریت بار صورت پذیرداین  مدیریت بار از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می‌طلبد.

وی با توجه به رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان افزود: اگر موضوع مدیریت مصرف برق جدی گرفته نشود این امکان وجود دارد که با گرم شدن هوا و افزایش دما در بحث موازنه تولید و مصرف انرژی برق مشکل ایجاد شود و مجبور به اعمال خاموشی های گسترده شویم.

پرداخت ۱۰۱میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکار  در طرح های پیک سایی توزیع  برق استان مرکزی

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان مرکزی از پرداخت ۱۰۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکاردر طرح های پیک سایی توزیع  برق استان مرکزی در برنامه پاسخگویی بار سال ۹۹ مشارکت داشتند،خبرداد.

محمد نظام آبادی افزود:۸۵۵۱مشترک صنعتی ،کشاورزی و سایر در طرح های پیک سایی شرکت توزیع برق در سال ۹۹ثبت نام کرده اند اما ۵۵۱۲مشترک در این طرح ها به تعهدات شرکت توزیع برق در طرح های پیک سایی عمل کرده اند.

وی بیان کرد:همسوسازی و تعامل متقابل صنایع و این شرکت، شناسایی فرآیندهای موثر در حفظ منابع انرژی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از این منابع از فرصت‌های مهم برای توسعه صنعت برق است.

نظام آبادی بابیان اینکه ساعات پیک در استان مرکزی ۱۳تا ۱۸در استان مرکزی است ،بر تغییر مدل رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق تاکید کرد و گفت: مدیریت سمت تقاضا راه‌حلی قابل اعتماد برای پاسخ‌دهی به رشد تقاضای انرژی در آینده است.