در سومین جشنواره کودک و نوجوان

کودکان کرمانی مدیریت مصرف برق را فرا گرفتند

شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان باهدف نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی در نمایشگاه جشنواره کودک و نوجوان که در پارک شورا برگزار شد،حضور یافت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، حمید علیزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف گفت : شرکت  در این جشنواره در قالب برنامه‌های متنوع و شاد چون شعر و سرود و گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان نکات آموزشی مؤثر در زمینه مدیریت مصرف برق به کودکان ارائه نمود.

وی هدف از برگزاری جشنواره آموزش غیر مستقیم مفاهیم مدیریت مصرف برق از طریق نمایش کودکانه عنوان کرد و گفت: این جشنواره در دوبخش کارگاه نقاشی و نمایش ، با رویکرد آموزشی سنین پنج تا دوازده سال با مشارکت شهرداری کرمان در پارک شورا و به مدت یک هفته از ۲۷خردادماه لغایت ۲ تیرماه برگزار شده است.

وی متذکر شد: آشنایی با ساعت اوج مصرف و وسایل برقی پر مصرف ، آشنایی با سامانه فوریتهای برق ، مباحث مهم ایمنی برق در منزل و آشنایی با برچسب انرژی از طریق نمایش در این جشنواره آموزش داده شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان و نقش تاثیر گذار آنان در کاهش مصرف یادآورشد: برنامه های آموزشی همه ساله از مهرماه به صورت مداوم در مدارس ، مهدهای کودک و پیش دبستانی در قالب طرح کودکان حافظ انرژی و و انرژی پویان برگزار می شود.

توزیع بروشور،کتاب،آموزش درست مصرف برق، آشنایی با مراحل تولید انرژی برق، ساعات اوج و کم باری مصرف و معرفی استانداردهای لازم وسایل برقی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه روزانه مسابقه های فرهنگی ، تفریحی برگزار و به نفرات برتر به قید قرعه جوایزی اهدا می شد.