تا پایان بهمن ماه امسال؛

کنتور برق ۷۱ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تا پایان بهمن ماه جاری کار تکخوانی کنتور برق هزارو ۱۷۸ روستای استان (معادل ۷۱ درصد روستاهای کردستان) به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری برقاب،به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در کل هزارو ۶۶۶ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۱۷۸ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد، کنتور برق ۶۵ روستا در سال جاری تکخوانی شده است، افزود: در مجموع قریب به ۷۱ درصد کنتور برق روستاهای استان به طور کامل تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

خرم با تاکید بر اینکه در سیستم تکخوانی هرمشترک یک کنتور جداگانه دارد وبه صورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و ارسال پیامک قبض آن اقدام می شود افزود: همواره یکی از دغدغه‌های مشترکین روستایی پرداخت هزینه برق مصرفی متناسب با میزان مصرف است و در همین راستا تلاش می‌شود تا با تکخوانی کنتور برق روستاها این موضوع مرتفع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتورهای بازفروش، اختلاف قیمت مصرفی با کنتورهای مادر، افزایش رضایتمندی روستانشینان، حذف انشعابات غیرمجاز، ایجادعدالت درپرداختی ها را بخشی از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می  توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

خرم با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار اجرای طرح تکخوانی کردن برق روستاها سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکخوانی کردن کنتور برق روستاهای بازفروش، هرساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

در حال حاضر ۷۲۵هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.