کنترل کیفیت آب شرب و عملکرد حوزه سلامت آب و فاضلاب شهرستان تاکستان

بهروز طاهرخانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان تاکستان با تبریک فرارسیدن سال نو، علمکرد یک ساله این امور در حوزه سلامت، کنترل کیفی و امور آزمایشگاه را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه سلامت و ضرورت کنترل کیفیت آب شرب اظهار داشت : آزمایشگاه این امور با همکاری مرکز پایش و کنترل آب و فاضلاب استان با بهره گیری از تجهیزات و نیز تخصص و تجربه کارشناسان کنترل کیفی اقدامات لازم به منظور حفظ سلامت مردم شریف شهری و روستایی شهرستان را به انجام می رساند،

طاهرخانی از جمله اقدامات در سال ۱۴۰۰ را  ۳۷۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی، فیزکوشیمیایی و فلزات سنگین از آب شرب کلیه مخازن، منابع تامین و شبکه توزیع و انجام آزمایش و ارزیابی پارامترهای آنها عنوان نمود.

وی همچنین به کلر سنجی های روزانه به مجموع بالغ بر ۳۵۰۰۰ مورد درسال از شبکه توزیع به منظور ارزیابی کلر موجود در آب نیز اشاره کرد و  درصد مطلوبیت این حوزه را ۹۷.۲۲% اعلام نمود که از سوی شبکه بهداشت و درمان تأیید شده است.

طاهرخانی شستشوی مخازن زمینی و هوایی، ساخت اتاقک کلر زنی، نصب و راه اندازی ۲ دستگاه کلرزن مایع برقی جدید،  لایروبی چند رشته قنات و اصلاح و نوسازی بخشی از شبکه و انشعابات آبرسانی را نیز بخشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه ارتقاء سطح کیفیت آب برشمرد.

طاهرخانی اخذ گواهینامه ایمنی آب مجتمع آبرسانی شهید الهیاری را یکی از موفقیت های این حوزه در سال ۱۴۰۰  بر شمرد و تاکید نمود این مهم با تلاش همکاران حوزه بهره برداری شهرستان و کنترل کیفیت استان محقق گردید.

وی در پایان گزارش بیان داشت : این امور همواره با همکاری و جلسات مستمر با شبکه بهداشت و درمان در تلاش است تا آب شرب با بهترین کیفیت و استانداردهای لازم در اختیار مشترکین عزیز قرار گیرد.