کمبود هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه آب در کرمانشاه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از کمبود هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه آب در حوزه شهری استان کرمانشاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در نشستی که با هدف بررسی مشکلات و مسائل حوزه آب و فاضلاب استان با حضور عزیزی نماینده مردم شریف کرمانشاه […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از کمبود هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه آب در حوزه شهری استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در نشستی که با هدف بررسی مشکلات و مسائل حوزه آب و فاضلاب استان با حضور عزیزی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و معاونین شرکت آبفا استان برگزار شد، عزیزی اظهار داشت: آب و آبفا از مهمترین بخش های کشور است که نه تنها نیاز ضروری مردم می باشد بلکه در پیشرفت شهر، استان و کشور نیز نقش اساسی دارد، به همین سبب در بودجه ۱۴۰۰ استان یک تحول بسیار چشمگیر در بحث تخصیص اعتبار به آب و آبفا صورت پذیرفت.

وی با اشاره به ساماندهی طرح سامانه گرمسیری و سردسیری افزود: دغدغه خاطر مردم استان علاوه بر آب شرب و فاضلاب کرمانشاه مبحث طرح سردسیری و گرمسیری بویژه بحث سردسیری برای مناطق شهرستان کرمانشاه است که ما به عنوان خادم مردم یک حرکت خوب را در جهت تحقق این مهم و خدمت به مردم آغاز کرده ایم که در بودجه ۱۴۰۰ تجلی یافته و به منصه ظهور رسیده است.

عزیزی خاطر نشان ساخت: به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است، کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرین بود و بیش از هزار بار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت و با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی کرد و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب نمود، در آن مقطع پیشرفت و توسعه استانها به نحو دیگری رغم خورد و در کرمانشاه به صورت دیگر، که الان باید جبران شود و خدماتی شایسته و در خور مردم استان انجام گیرد.

وی ادامه داد: کار خیلی مهم که باید به منظور مدیریت جامع و توسعه پایدار استان صورت پذیرد تدوین برنامه هفتم توسعه است که سرنوشت کشور، شهر و استانمان را رغم خواهد زد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که ان شاالله برنامه هفتم به نحو کامل و جامع ساماندهی شود همچنین کار دیگر ما  تلاش برای تخصیص بودجه ۱۴۰۰ و پیشبرد بودجه ۱۴۰۱ به بهترین نحو نسبت به بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان نمود:  باید خدا قوت گفت به شما عزیزان که در خط مقدم خدمت به مردم هستید، ما به وجود شما افتخار می کنیم و به عنوان خادم مردم قدردان تک تک شما عزیزان هستیم.

در ادامه این نشست کاکاوند مدیر عامل شرکت آبفا استان با تقدیر از مساعدتها و پیگیری های جناب آقای عزیزی و دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات موجود و تشریح آخرین وضعیت منابع تامین آب، زیر ساخت ها، برنامه ها و نحوه خدمات رسانی به هم استانیان گرامی پرداخت.

کاکاوند با اشاره به وجود تنش آبی در استان اظهار داشت: همکاران ما به عنوان مجموعه ای یکپارچه همواره با وجود تمامی مصائب و مشکلات موجود در خدمت رسانی به مردم استان از هیچ تلاشی فرو گذار نبوده و نیستند و همواره در تلاش هستند تا مطلوب ترین خدمات را به مردم ارائه نمایند.

کاکاوند تصریح کرد: در حال حاضر خشکسالی موجود ما را در اوج تنش و درگیری قرار داده و شرکت را با چالش جدی مواجه ساخته است، البته اقدامات مثبت و خوبی در زمینه کاهش تنش های انجام گرفته، که می توان به حفر ۲۸ حلقه چاه در سطح استان اشاره کرد که ۱۲ حلقه از آن متعلق به شهر کرمانشاه است، و حفر ۷۰ حلقه چاه دیگر در دست اقدام است در مجموع هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه در حوزه شهری استان کرمانشاه کمبود آب وجود دارد که از این میزان هزار و ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر کرمانشاه می باشد، همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته آغاز ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه است.

کاکاوند در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جهت مصوب نمودن اعتبارات عمرانی آبفا سنگ تمام گذاشتند گفت: امیدوارم با تخصیص این اعتبارات و همت و تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بتوان تا حد ممکن مشکلات موجود در حوزه آبفا را مرتفع ساخت.