در نسشت هم اندیشی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور مطرح شد:

کمبود منابع انسانی؛ بحران آینده شرکت های آبفا

در نشست هم اندیشی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان معاونت های شش گانه و مدیران امور و اداره آبفای ۱۲ شهر تحت پوشش در سالن جلسات این شرکت، مشکل اصلی و آینده شرکت های آبفا در حوزه مدیریت منابع انسانی عنوان شد.

این نشست یک هفته بعد از برگزاری همایش هم‌اندیشی مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور و تأکید بر توجه ویژه به پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارکنان این صنعت برگزارشد که رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان از عملیاتی‌شدن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این شرکت تا پایان هر ماه خبر داد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور گفت:توجه ویژه به کارکنان صنعت آب و فاضلاب کشور از حیث پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا در پایان هر ماه، از جمله مواردی است که مورد تأکید وزیر محترم نیرو قرار گرفته است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور ضمن بیان حضور خود از سال ۱۳۷۴ در شرکت مهندسی آبفای کشور از پیشرو بودن شرکت آبفای کاشان در خدمات رسانی بی وقفه به مردم و حفظ این روند طی سالیان گذشته تقدیر و تشکر کرد.

حمیدرضا تشیعی گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب مأموریت محور هستند که در هفت روز هفته  و در ۲۴ ساعت در سه شاخص اصلی (کیفیت، مداوم و ایمن) باید خدمات ارائه دهند در شرایطی که از لحاظ اقتصادی و کمی و کیفی در منابع آبی دچار وضعیت خاصی هستیم.

وی افزود: نقش منابع انسانی در میان سه حوزه اصلی و خط مقدم فعالیت‌های آبفا شامل حوزه‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات، حوزه مهندسی و توسعه و حوزه مربوط به خدمات مشترکین ایجاد ظرفیت‌سازی فنی و محیطی با ارائه آموزش‌های تخصصی، جذب نیروی باصلاحیت، استقرار نظام سلامت حرفه‌ای با به‌کارگیری شایستگی‌ها و ایجاد ظرفیت‌سازی سازمانی و متناسب‌سازی ساختار و سازمان است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور گفت: هرم نیروی انسانی ما اگر از توزیع نرمال پیروی کند در خوش‌بینانه‌ترین حالت سه درصد نیروهای خیلی ویژه خواهیم داشت، سه درصد نیروهای نسبتاً ناتوان و نود و چهار درصد نیروهای متوسط و هنر منابع انسانی این است که تلاش کند با این ظرفیت، خدمات محور اصلی و مأموریت شرکت به نحو احسن صورت پذیرد.

محمدرضا اسدی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان گفت: هرچند که ما همیشه اعلام می‌کنیم در حوزه منابع آبی از لحاظ کمی و کیفی دچار بحران هستیم؛ اما مشکل اصلی و آینده ما در حوزه مدیریت منابع انسانی است؛ زیرا همین منابع محدود را باید نیروی انسانی مدیریت کند.

وی افزود: موفقیت آبفای کاشان طی سالیان گذشته در مواجهه با تنش‌های آبی و عبور از آن حاصل زحمات، دانش، تخصص و تعهد نیروی انسانی آبفای کاشان بوده است.

اعظم طاهر معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای کاشان در این نشست ضمن بیان مشکلات به تفضیل فعالیت‌های حوزه منابع انسانی و تحقیقات شرکت را در بخش‌های مختلف تشریح و به برخی از افتخارات،گواهینامه‌ها، تقدیرنامه و رتبه‌های کسب شده این معاونت بین شرکت‌های آب و فاضلاب اشاره کرد.