مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛

کلیه شبکه فشار ضعیف شهرستان سرعین به کابل خودنگهدار تبدیل شده است

مراسم بهره برداری و اتمام پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار شهرستان سرعین روز پنجشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع روستای علیداشین برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل این مراسم با حضور بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان سرعین، مقامات نظامی و انتظامی، مدیرعامل، معاونین، مدیران و جمعی از همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ابتدا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امسال ۱۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اقدام می باشد .
حسین قدیمی ادامه داد: در شهرستان سرعین ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف می باشد که ۹۰ کیلومتر آن قبلا به کابل خودنگهدار تبدیل شده بود که با تلاش همکاران این شرکت ۶۰ کیلومتر بقیه هم تبدیل شد.
قدیمی در تشریح مزایای اجرای این طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح مسئله سرقت سیم مسی حل می شود، موجب کاهش افت ولتاژ و رفع ضعف برق روستاها با توجه به تعویض سیم های مسی فرسوده و جایگزینی آن با کابل خودنگهدار نیز حل می شود.
وی افزود: این طرح در بحث پدافند غیرعامل هم موثر بوده و باعث کاهش قطعی برق در این مناطق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به توسعه روستاها اشاره کرده و گفت: توسعه روستاها موجب قرار گرفتن تیرهای برق در حریم راه ها و خانه ها شده بود که در کنار اجرای این طرح ۲ اصله تیر جاگذاری شده و ۱۵۰ مورد تیر برق نیز جابه جا شده است که همزمان با اجرای پروژه این موارد نیز انجام شده است.
حسین قدیمی خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۳ شبکه فشار ضعیف کل استان اردبیل به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.
قدیمی در تشریح محل تامین اعتبار اجرای این طرح در شهرستان سرعین نیز یادآور شد: اعتبار لازم برای اجرای ۶۰ کیلومتر طرح در این شهرستان ۱۲ میلیارد تومان بوده که از محل بودجه تصویبی مجلس شورای اسلامی و فروش سیم مسی تامین شده است.
وی در پایان گفت: خوشبختانه حدود ۲۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در انبار شرکت موجود می باشد که انشااله با قدرت بیشتری این طرح را ادامه خواهیم داد.