کلید حرارتی چیست و معرفی برترین برندهای کلید حرارتی در بازار ایران

کلید حرارتی یا MPCB مخفف عبارت Motor Protection Circuit Breaker به معنای مدار قطع کن محافظ موتور، که با نام MMS  مخفف عبارت Manual Motor Starter به معنای کلید راه انداز موتور نیز شناخته می شود.

کلید حرارتی از جمله کلیدهای قابل قطع زیر بار است که جهت روشن و خاموش کردن موتور و هم چنین محافظت از موتورها در زمان راه اندازی و کار، در مقابل اضافه بار و اتصال کوتاه، به کار می رود. این کلید که در بازار با نام کلید حرارتی یا کلید مغناطیسی نیز شناخته می شود، در مواقع بروز اتصالی به صورت خودکار عمل می کند.

تجهیزات جانبی کلیدهای حرارتی

کلید حرارتی هم مانند سایر کالاها شاید نیاز به تجهیزات جانبی و مکمل داشته باشد، در زیر صرفا لیستی از تجهیزات جانبی مطرح شده است.

  • بویین شنت
  • رله افت ولتاژ
  • کنتاکت کمکی
  • دستگیره گردان

 

برترین برندهای تولید کننده کلید حرارتی

برندهای زیادی درحال فعالیت در حوزه برق صنعتی هستند. در ادامه لیست برندهای مطرح تولید کننده کلیدهای حرارتی که در بازار ایران هم موجود هستند را قرار داده ایم.

  • اشنایدر الکتریک
  • هیوندای
  • زیمنس
  • LS
  • و …

 

 

نحوه انتخاب کلید حرارتی مناسب

اگر کلیدهای حرارتی انتخاب شده از اندازه مدنظر کوچک تر باشد، اجازه روشن شدن موتور را نمی دهد و همچنین اگر کلید حرارتی بزرگ تر از اندازه مناسب باشد، احتمال اینکه نتواند از موتور در برابر اضافه جریان محافظت کند وجود دارد.
به منظور تعیین اندازه مناسب کلید حرارتی دو عامل اصلی ولتاژ نامی و جریان نامی خود موتور مطرح است. ولتاژ نامی کلیدهای حرارتی و موتور بایستی با یکدیگر یکی باشند. کلیدهای حرارتی با ولتاژهای ۲۳۰، ۳۸۰، ۴۱۵، ۴۴۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ ولت موجود است. زمانی که ولتاژ نامی مشخص شد بایستی جریان نامی کلید حرارتی را مشخص کنیم. بدین منظور بایستی جریان نامی کلید حرارتی ۵/۱ تا ۲ برابر جریان نامی موتور باشد. همچنین درجه تنظیم کلید حرارتی را معمولا ۱۰ درصد بیشتر از جریان نامی موتور تنظیم نمایید.

خرید کلیدهای حرارتی ارزان و بدون واسطه

الکتروشتاب(فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) یک فروشگاه در عرصه برق صنعتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به فعالیت کرده است. ما بدون واسط تامین کننده ی تمام کالاهای برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به استعلام قیمت دارید کافی است از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت بابا ادیسون با ما در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی

برای بسیاری از افراد خرید کلیدهای حرارتی کار دشواری است. در صورتی که تمایل به خرید کلید حرارتی دارید می توانید از مقالات رایگان سایت بابا ادیسون استفاده کنید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان قبل از خرید فروشگاه الکتروشتاب هم استفاده کنید.

 

barghab.ir