کلنگ زنی پروژه احداث کانال های درجه ۱ و ۲ شبکه آبیاری سد نهب

آیین کلنگ زنی پروژه احداث کانال های درجه 1 و 2 شبکه آبیاری سد نهب با حضور استاندار قزوین، نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان تاکستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین مهدی اعلایی استاندار قزوین در آیین کلنگ زنی پروژه احداث کانال های درجه ۱ و ۲  سد نهب اظهار داشت: بهره برداری از سد نهب و شبکه آبیاری آن علاوه بر مزایای مستقیمی که در بخش کشاورزی برای مردم منطقه دارد، برداشت های منابع آب های زیرزمینی را نیز در این منطقه به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که این اقدام می تواند تاثیر بسزایی در جهت احیاء دشت قزوین داشته باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های مناسبی که مدیران استانی انجام می دهند بتوانیم شاهد افزایش بهره وری مصرف منابع آب در استان باشیم و ضریب تبدیل آب به درآمد و آب به محصولات کشاورزی را ارتقاء دهیم.

رجب رحمانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم یادآور شد: ردیف ملی ساخت سد نهب و شبکه آبیاری و زهکشی آن در سال ۱۳۸۶ اخذ شده است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیران ارشد استان و نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی به لحاظ حمایت های صورت گرفته در زمینه احداث سد نهب و شبکه آبیاری آن اظهار داشت: به موازات ساخت سد نهب لازم بود تمهیدات لازم جهت آغاز عملیات اجرای شبکه آبیاری پایین دست سد نیز در نظر گرفته شود که در همین راستا احداث کانال اصلی شبکه آبیاری به طول ۲۵ کیلومتر از سال ۹۵ آغاز گردید و در حال حاضر نیز این پروژه بیش از ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای افزود: در ادامه و به جهت برقراری عدالت و افزایش رضایتمندی بهره برداران نواحی دو و سه و با توجه به میزان حقابه های اهالی روستاهای پایین دست، مناقصه جذب پیمانکار جهت اجرای کانال های درجه ۱ و ۲ شبکه آبیاری این سد برگزار و پیمانکار اجرایی پروژه انتخاب شد و امروز نیز به حول و قوه الهی شاهد کلنگ زنی این بخش از پروژه هستیم.

ستوده در بخش پایانی صحبت های خود عنوان داشت: امیدواریم تسریع در روند اجرای این پروژه بتواند منشاء خیر و برکت برای مردم منطقه باشد و طبق قولی که به وزیر نیرو داده ایم تا پایان سال جاری، بتوانیم همزمان با بهره برداری کامل از سد نهب، بخشی از کانال اصلی را نیز به بهره برداری برسانیم.