کلنگ احداث مجتمع تامین آب آشامیدنی ۳۱ روستای الموت شرقی به زمین زده شد

در مراسمی با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، لطف اله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین و داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین کلنگ احداث مجتمع الموت شرقی قزوین با رمز عملیاتی یا فاطمه زهرا (س) به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در سخنانی گفت: ما تشنه و حریص خدمت به مردمیم و خوشحالیم که در ماموریتی مهم برای خدمت به مردم در کنار دستگاه های خدمات رسان قرار گرفتیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی افزود: پروژه آبرسانی مجتمع تامین آب آشامیدنی الموت شرقی در دل کوه ها و صخره های سخت توسط قرارگاه سازندگی سپاه احداث می شود تا ادای دین کوچکی به شهدای منطقه الموت بکنیم.

وی وعده داد: در اجرای این پروژه ها از برنامه ها جلوتر خواهیم بود و اگر هر تاخیری در اجرای این پروژه روی داد از مسئولین و از همه جلوتر از من علت آن را بازخواست کنید.

در ادامه نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در بیاناتی گفت: رسیدگی به وضعیت مردم در منطقه محروم الموت در دستور کار مسئولین قرار دارد و از طریق مقام های کشوری و استانی پیگیر رفع محرومیت از این منطقه از جمله در بحث تامین آب آشامیدنی هستیم.

وی تصریح کرد: در منطقه الموت منابع آبی نسبتا مناسبی داریم ولی به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و شبکه در برخی مناطق نیازمند توسعه و بازسازی هستیم که اعتبارهای آن در حال پیگیری است.

در ابتدای این مراسم نیز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با ارائه گزارشی گفت: پروژه آبرسانی مجتمع الموت شرقی و معلم کلایه با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی استان قزوین جهت آبرسانی به ۳۱ روستای منطقه با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر  احداث خواهد شد.

داراب بیرنوندی اضافه کرد: در اجرای این پروژه ۶۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۵ باب مخزن ذخیره به حجم ۴۶۰۰ مترمکعب و اجرای آبگیر و ابنیه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پروژه الموت شرقی بخشی از پروژ های حهاد ابرسانی است که دران در فاز اول آب آشامیدنی ۹۶ روستای استان قزوین در قالب احداث پنج مجتمع آبرسانی روستایی است که با برنامه ۳۰ ماهه در اواخر سال جاری آغاز شده بود با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است.

وی سطح پروژه یاد شده را بزرگ و آن را افتخاری برای خدمت به روستاها خواند و یادآور شد: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۳۹۷ میلیارد ریال در سطح استان قزوین هزینه خواهد شد.

داراب بیرنوندی در پایان خاطر نشان کرد: در این پروژه ها پنج مجتمع آبرسانی شامل الموت، ضیاآباد ۱ و ۲، ماهین، قاقازان، فارسجین، برای روستاهای هدف ساخته خواهد شد و با اجرای این پروژه‌ها  ۳۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.