کشف ۹۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در کردستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف ۹۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در استان کردستان طی یک هفته اخیر خبر داد. هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طی یک هفته اخیر ۹۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز، توسط همکاران و مسئولان واحدهای تست و بازرسی شهرستان های […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف ۹۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در استان کردستان طی یک هفته اخیر خبر داد.

هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طی یک هفته اخیر ۹۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز، توسط همکاران و مسئولان واحدهای تست و بازرسی شهرستان های تابعه برق و با هماهنگی مسئولان قضایی و همکاری مأموران انتظامی در نقاط مختلف استان شناسایی و ضبط شد.
لهونیان در ادامه اذعان داشت: تابستان امسال به دلیل کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی با کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی مواجه هستیم.
وی در ادامه افزود: در شرایط اپیدمی کرونا ویروس و در خانه ماندن بسیاری از مشترکین و احتمال آغاز فصل گرمای زود هنگام در سال جاری به نسبت چند سال اخیر، سوء استفاده سودجویان از انرژی برق جهت استخراج رمز ارزبه صورت غیر مجاز ، باعث خواهد شد که به شبکه های توزیع برق کشور فشاری مضاعف وارد شود.
وی با بیان اینکه مبارزه و کشف مراکز استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز از اولویت های شرکت توزیع برق می باشد، گفت: مشترکین کردستانی می توانند از طریق ساز و کارهای فراهم شده( سامانه سمات ” توانیر ” و ثبت گزارش، پیامک به سرشماره شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به شماره ۳۰۰۰۱۴۳۳ و یا از طریق فضای مجازی یا ارسال پیامک به شماره همراه۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ ) استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را اطلاع دهند.
لهونیان در ادامه اذعان داشت: تمامی افرادی که قصد فعالیت در زمینه استخراج رمز ارز دیجیتال را دارند باید در چارچوب قانون و پس از اخذ مجوز و در محل های تعیین شده فعالیت کنند و در غیر این صورت کار آن ها غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.
لازم به ذکر است وزارت نیرو از استخراج کنندگان قانونی رمز ارز حمایت می کند اما از طریق مراکز قضایی و انتظامی به شدت با کسانی که به صورت غیر مجاز، رمز ارز را استخراج می کنند برخورد قانونی خواهد کرد.