کشف ۷ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در سه ماهه نخست سال

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کشف 7 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در سه ماهه نخست سال در سطح استان و پاداش به گزارشگران این مراکز خبر داد.

به گزارش برقآب، مهندس مجتبی حجتی مقدم با اشاره به کشف ۴۰ دستگاه ماینر در سه ماهه نخست امسال ، افزود : پاداش معرفی مراکزغیر مجاز رمز ارز در مرحله اول یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز تعیین شده که از ۲۲ اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری سقف پاداش کشف ماینر غیر مجاز در دوایر دولتی توضیح داد: مرحله نخست پاداشها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیر مجاز است که تا سقف ۲۵ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیر مجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیر مجاز در مراکز دولتی و غیر دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ۱۵ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

اشخاص حقیقی و حقوقی گزارش مراکز مشکوک را علاوه بر ثبت در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع اعلام نمایند.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیر مجاز را از الزامات مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: ماینرهای غیر مجاز آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان آسیب رسانده و پایداری شبکه برق به خصوص در تابستان را دچار اختلال می کنند.