کشف بیش از ۴ هزار ماینر غیر مجاز در ۲۳ شهرستان خوزستان

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به برنامه و عملکرد مراکز استخراج رمز ارز در خوزستان گفت: سهمیه جمع آوری ماینر های غیر مجاز از ابتدای فعالیت این دستگاه ها تا مرداد ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار دستگاه و ۲۰ هزار کیلو وات ساعت در برنامه تدوین شده بود. دکتر […]

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به برنامه و عملکرد مراکز استخراج رمز ارز در خوزستان گفت: سهمیه جمع آوری ماینر های غیر مجاز از ابتدای فعالیت این دستگاه ها تا مرداد ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار دستگاه و ۲۰ هزار کیلو وات ساعت در برنامه تدوین شده بود.

دکتر علی خدری مدیرعامل این شرکت با بیان این که جلسات متعدد کمیته مراکز استخراج رمز ارز در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و ادارات برق شهرستان ها طبق برنامه برگزار شد، عنوان کرد: عملکرد مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در این بازه زمانی، بیش از سهمیه جمع آوری مدنظر بوده است، به طوری که گروه های اجرایی مشترکین و حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در تمام شهرستان ها موفق شده اند از ابتدا تا مرداد ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۵۳۳ دستگاه رمز ارز در ۲۳ شهرستان استان کشف نمایند.
خدری افزود: شهرستان های بهبهان، ایذه و امیدیه، بالاترین مرکز کشف دستگاه های رمز ارزهای غیر مجاز بوده است.
وی در تفکیک آمار سال ۹۹ از ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای طرح تا پایان سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۳۱۱ دستگاه کشف و ضبط شد که این آمار در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۹۷ دستگاه رسید.
این مقام صنعت برق خوزستان با تاکید بر این که مردم مطلع شده اند که فعالیت مراکز غیرمجاز ماینرها باعث کمبودوخسارت به شبکه برق می شود، گفت: جمع آوری این تعداد دستگاه با کمک گزارش های مردمی، حراست وامورمشترکین شرکت ، نیروی انتظامی و قوه قضاییه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان تصریح کرد: برخورد با فعالیت این نوع دستگاه ها از اولویت های شرکت های توزیع است که در نهایت خاطیان با کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه، مجازات خواهند شد.