کشف ۳ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد

شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با فعالیت رمزارزها و ماینرها مخالف نیست و تنها به دنبال شناسایی، کنترل و قانونمند شدن آنهاست. به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس عباس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد و سخنگوی صنعت برق خراسان با اعلام این مطلب گفت: توزیع برق مشهد با رمز ارزهای […]

شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با فعالیت رمزارزها و ماینرها مخالف نیست و تنها به دنبال شناسایی، کنترل و قانونمند شدن آنهاست.

به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس عباس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد و سخنگوی صنعت برق خراسان با اعلام این مطلب گفت: توزیع برق مشهد با رمز ارزهای غیرمجاز برخورد خواهد کرد و طی ماه های اخیر موفق به کشف ۳ هزار دستگاه ماینر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ وزارت نیرو و هماهنگی انجام شده با وزارت صمت فروش انشعاب برای متقاضیان رمزارز که طی مراحل قانونی مجوزهای لازم را از وزارت صمت اخذ نموده اند بلامانع بوده و این شرکت آمادگی لازم را جهت هرگونه همکاری با متقاضیان انشعاب برای رمزارزهای قانونی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت رمز ارزهای غیرقانونی در شهرک ها و مناطق صنعتی بوده است، گفت: از مجموع ۳ هزار دستگاه ماینر کشف شده، ۲۳۰۰ دستگاه آن مربوط به شهرک های صنعتی می باشد۰ وی همچنین در خصوص استفاده از رمزارزهای غیر قانونی در منازل و مراکز تجاری اظـهار داشت: از آنجـا که نصب ایـن دستگـاه ها درمنازل و مراکـز تجــاری سبب بروز خسارت به وسایل برقی داخلی مشترک و همسایگان و همچنین   شبکه برق می شود، در صورت شناسایی آن ها انشعاب مربوطه قطع و میزان برق مصرفی واحد متخلف به نرخ صـــادراتی محاسبــه می شود و طی هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی و انتظامی دستگاه های رمزارز غیرمجاز ضبط و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

مهندس آذری از جریمه سنگین برای متخلفین خبر داد و در مورد شناسایی آنها و همچنین افرادی که از فعالیت رمزارزهای غیرقانونی اطلاعاتی ارائه کنند، گفت: گزارش های مردمی در صورت صحت اطلاعات، مشمول پاداش خواهد شد. این پاداش برمبنای ضوابط تعیین شده محاسبه و پرداخت می شود به گونه ای که سقف پاداش برای مشترکین  تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و درحال حاضر با توجه به گزارش های مردمی برای ۹ نفر از شهروندان که گزارش رمزارز غیرمجاز را ارائه نموده اند مبلغ پاداش محاسبه و پرداخت گردیده است۰ البته ذکر این نکته ضروری است، دفتر حراست و امورمحرمانه، فرآیند پرداخت پاداش و مشخصات افرادی که اطلاعات را ارائه می نمایند حفظ و به صورت کاملا محرمانه نگهداری خواهد نمود.

ضمنا شهروندان محترم برای ارائه گزارش رمزارزهای غیر مجاز با شماره تلفن ۳۱۷۰۳۴۳۰ دفتر حراست و امور محرمانه تماس حاصل فرمایند.