کشف ۹۸۶ دستگاه ماینر غیر مجاز در مشهد

شرکت توزیع برق مشهد موفق به کشف ۱۶۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز با ۹۸۶ دستگاه شده و در این زمینه رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد.

به گزارش برقآب، به نقل از دفتر روابط عمومی،شرکت توزیع برق مشهد موفق به کشف ۱۶۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز با ۹۸۶ دستگاه شده و در این زمینه رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد.

عبدالوحید مهدوی نیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به افزایش استقبال از رمز ارزها و به دنبال آن، افزایش تقاضا برای برق، متاسفانه شاهد فعالیت گسترده مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در سطح شهر بودیم. این مراکز علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به شبکه برق کشور، موجب اخلال در نظم توزیع برق و افت ولتاژ در مناطق مسکونی می‌شدند.

وی در ادامه افزود: به همین منظور، با بسیج امکانات و همکاری دستگاه‌های ذیربط، طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در دستور کار قرار گرفت و طی عملیاتی گسترده، ۱۶۴ مرکز از این مراکز شناسایی و جمع‌آوری شد.

مرکز کشف شده، ۱۰۹ مورد در محل‌های مسکونی، ۳۱ مورد در محل‌های تجاری و ۱۷ مورد در مراکز صنعتی شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: متخلفان در این مراکز از انشعابات غیرمجاز و یا برق مشترکین مسکونی و تجاری برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کردند که علاوه بر اتلاف سرمایه‌های ملی، موجب اخلال در حقوق مشترکین قانونی برق می‌شد.

حسن نژاد در پایان تاکید کرد: شرکت توزیع برق مشهد مصمم است با جدیت تمام با اینگونه متخلفان برخورد کند و از شهروندان تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را به واحدهای مربوطه در این شرکت اطلاع‌رسانی کنند.