در شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ انجام شد:

کشف و شناسایی ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون

رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ از کشف و شناسایی 12 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان ها خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، مجید زارع رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر وزارچ گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری مقامات قضایی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز کشف و شناسایی شد.
وی افزود: از تعداد ۱۲ حلقه چاه کشف و شناسایی شده ۷ حلقه چاه به صورت مخفی بوده است.
زارع ابراز کرد: از دیگر اقدامات حفاظتی از ابتدای سال تاکنون می توان به پر کردن ۴ حلقه چاه، کشف و توقیف ۴ دستگاه حفاری چاه غیر مجاز و پلمب و رفع تخلف ۵۷ حلقه چاه مجاز شامل نصب کنتور هوشمند، رفع عیب کنتور، نصب سرریز مناسب، جلوگیری از اضافه برداشت و جلوگیری از انتقال آب غیر مجاز اشاره کرد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ با اشاره به اینکه کشف و شناسایی چاه های غیر مجاز با قدرت ادامه دارد، گفت: در ادامه تلاش های گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب این شهرستان ها در هفته گذشته نیز یک حلقه چاه غیر مجاز مخفی (کمر گیر شده) کشف و شناسایی شد.
زارع با اشاره به اینکه این حلقه چاه غیر مجاز که به صورت عمیق در یکی از واحد های پرورش اسب شهرستان اشکذر حفر شده بود، بیان کرد: این چاه کشف شده دارای عمق بیش از ۱۰۰ متر و لوله جدار پولیکا ۱۲ اینچ و لوله آبده ۲ اینچ بوده که با وجود کمر گیری در عمق ۲ متری و اختفاء کامل، باهوشیاری مأمورین اداره منابع آب پس از شناسایی مسدود و جهت پیگیری اقدامات حفاظتی و حقوقی در دستور کار قرار گرفت.