کشف و جمع‌آوری بیش از ۲۴۰۰ دستگاه رمز ارزغیرمجاز در سال ۱۴۰۰

دبیرکارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها گفت: مبارزه با پدیده شوم رمز ارزهای غیرمجاز در سال جاری دراین استان با شدت پیگیری می شود.
دبیرکارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها گفت: مبارزه با پدیده شوم رمز ارزهای غیرمجاز در سال جاری  دراین استان  با شدت بیشتری پیگیری و با دارندگان رمز ارزهای غیرمجاز براساس قانون، برخورد قاطع می شود. حمیدرضا کریمی فرد، با تشریح برخی آمارها در این ارتباط اظهارداشت: سال گذشته ۲۴۱۴ دستگاه رمز ارز غیر مجاز توسط همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در نقاط مختلف استان کشف، ضبط و تحویل مقامات گردید. وی یادآورشد: از ابتدای سال جاری نیز تعداد۶۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در سطح استان کشف گردیده است .

کریمی فرد، در ادامه بر نقش مهم مشارکت مردم و دریافت گزارش های مردمی، جهت کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در سطح استان تاکیدکرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از دستگاه های رمز ارز غیرمجاز از طریق گزارش های مردمی در سطح استان کشف و جمع آوری  می شوند. بنابراین مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز‌ها در استان یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین روش‌ها برای شناسایی فعالیت‌های غیرمجاز رمزارز است و انتظار داریم در این زمینه مردم نهایت همکاری را با صنعت برق استان داشته باشند.
مشاور فنی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد: شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره  ۱۱۴ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه”سمات” شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samaat وثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره های: ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن برق من، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی و از پاداش میلیونی تا سقف ۲۰میلیون تومان، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مند گردند.
دبیرکارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها در خاتمه ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت المال را از مهمترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مسئول و شهروندان بتوانیم مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را شناسایی و ضمن برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان، از بیت المال نیز صیانت نماییم.