مدير عامل آبفاي استان همدان:

کشاورزان همدانی به رسم سقایی عهده دار آبرسانی به همدان شدند

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از همراهي کشاورزان در پروژه آبرساني اضطراري به شهر همدان و عبور از شرايط تنش آبي تقدير کرد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری فر در همایش تجلیل از کشاورزان و همیاران مردم در طرح آبرسانی به همدان ( نذر آب) که در محل سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد با اشاره به اینکه با ورود به مرحله تنش آبی ۶۵ درصد از ذخایرآبی شهر از دسترس خارج شد، گفت: با حادث شدن بحران مذکور، مردم در بخش های مختلف گرفتار تنش شدند که البته در این شرایط نیز شرکت آب و فاضلاب سعی کرد کرد تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل نماید.
وی افزود: با ورود به این مرحله،  با فرماندهی مقام عالی وزارت و استاندار محترم، همدان ثابت کرد آماده هرگونه اقدام جهادی است و پروژه ای که بیش از ۱۷ سال دچار سکون شده بود کمتر از پنج ماه به ثمر رسید.
بختیاری فر با اذعان به اینکه فاز نخست آبرسانی به همدان در این مدت وارد مدار بهره برداری شد، اظهارداشت: این موضوع نشان داد میتوان با همدلی پروژه های کلان را در سطح کشور به ثمر رساند.
وی در ادامه  با بیان اینکه با همت کشاورزان، پروژه آبرسانی ضربتی به همدان نیز در این مدت به نتیجه رسید، عنوان کرد: ۷۲ حلقه چاه معادل ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب در کمتر از ۲۰ روز با ایثار و از خود گذشتگی کشاورزان وارد مدار بهره برداری شد.
مدیر عامل آبفا ضمن تقدیر از کشاورزان و با بیان این جمله که” من دست تک تک کشاورزانی که در این مسیر همراه ما بودند را می بوسم” اظهارداشت: امیدوارم با همراهی ادامه دار شما کشاورزان، همدان از این مرحله از تنش آبی عبور کند.
وی با اذعان به اینکه در این مدت کشاورزان از کشت پاییزه خود گذشتند، بیان کرد: یکی از تاکیدات دین مبین اسلام آبرسانی است که در این مدت کشاورزان همدانی به رسم سقایی عهده دار آبرسانی به شهر همدان شدند.
وی همچنین ضمن اشاره به پروژه  آبرسانی از تالوار خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی از تالوار، مردم این شهر به طور کامل شیرینی آبرسانی به همدان را خواهند چشید.
وی با بیان اینکه همدان در این مدت به نمادی از وحدت و یکپارچگی تبدیل شد، گفت: در طول مدت تنش آبی ۲۹ استان کشور به یاری مردم همدان شتافتند.
وی در نهایت از پیگیری های استاندار همدان، فرمانداران و فرماندهی نیروی انتظامی به منظور پیگیری امور مربوطه تقدیر کرد