توسط شرکت آبفا استان زنجان انجام شد:

گواهی ملی برنامه ایمنی آب در شهرهای ابهر، خرمدره و مجتمع روستایی والایش

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، این شرکت موفق به دریافت گواهی نامه ملی برنامه ایمنی آب برای شهرهای ابهر، خرمدره و مجتمع آبرسانی والایش شد.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، این شرکت موفق به دریافت گواهی نامه ملی برنامه ایمنی آب برای شهرهای ابهر، خرمدره و مجتمع آبرسانی والایش شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در مورد این خبر گفت: در راستای اجرای بند هفتم سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب هیات محترم وزیران، با توجه به ابلاغیه شرکت مهندسی آبفای کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا نقطه مصرف در دو شهر و یک مجتمع آبرسانی استان، اجرای برنامه ایمنی آب از سال ۹۸ آغاز شد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: با تشکیل تیم تخصصی متشکل از سازمان های مسئول و تاثیرگذار در کمیّت و کیفیت آب، شرکت آبفا استان زنجان موفق به اجرای ۱۰ گام کامل برنامه ایمنی آب بر اساس مدیریت ریسک شد.

وی افزود: به دنبال خوداظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب استان و ممیزی و راستی آزمایی کمیته ممیزی کشوری برنامه ایمنی آب، شرکت آبفای زنجان در اجرای برنامه «ایمنی آب در سامانه تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره و همچنین مجتمع آبرسانی والایش» با کسب امتیاز لازم مورد پذیرش قرار گرفت و موفق به دریافت گواهی ملی برنامه ایمنی آب از سوی معاونت محترم بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان گردید.

 جزءقاسمی هدف از اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از “پایش در نقطه مصرف ” به “شناسایی و مدیریت ریسک ها ” بیان کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می شود.

این مسئول اظهار داشت: با اجرای این برنامه، اقدامات شاخصی نظیر تهیه نقشه های جانمایی کلیه مخاطرات ناشی از فعالیت های کشاورزی، شهری، بهداشتی، صنعتی و نفتی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف به انجام رسیده و علاوه بر این، برنامه های بهبود و ارتقاء و پایش اقدامات کنترلی موجود در راستای کاهش این مخاطرات انجام می گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، این برنامه در سال آینده نیز در دو شهر و یک روستای دیگر استان اجرایی خواهد شد.