توسط شركت توزیع نیروی برق شمال کرمان در سال ۱۴۰۱

رتبه سوم احداث نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک

مدیرعامل شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان گفت: اين شركت موفق به کسب رتبه سوم احداث نيروگاه خورشيدي مقیاس کوچک انشعابی در سال ۱۴۰۱ گردید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، محمدسلیمانی گفت: کسب رتبه سوم احداث نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک پس از رصد عملکرد شرکت های توزیع در سال گذشته توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ((ساتبا)) حاصل گردید.
وی تصریح کرد: این رتبه با انجام اقداماتی مانند توسعه ایجاد نیروگاه های خورشیدی ، معرفی انرژی تجدیدپذیر به عموم مردم، ایجاد زیرساخت و تسریع در انعقاد خرید تضمینی برق، نظام بخشیدن به فرآیند نصب سامانه های خورشیدی مشترکین، پیگیری و نصب و راه اندازی سامانه های خورشیدی، توجیه و جلب سرمایه گذار جهت ورود به این حوزه محقق شده است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز گفت: سرمایه گذاری در این حوزه سبب احداث بیش از ۸۶۰ نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکین با توان بیش از ۱۱ مگاوات و کسب درآمدی قریب به ۴۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ برای مشترکین برق مالک نیروگاه های خورشیدی تحت پوشش این شرکت شده است.
وی همچنین افزود: نیروگاه های بزرگ و مزارع خورشیدی متصل به شبکه تحت پوشش شمال استان نیز هم اکنون با توان بیش از ۸ مگاوات در حال بهره برداری می باشند.
زارعی تاکید کرد، همگام با تشویق سرمایه‌گذاران به احداث نیروگاه های خورشیدی، اجرای طرح حمایت از اقشار کم برخوردار از طریق احداث نیروگاه های خورشیدی، که در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای بیش از ۲۰۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، و معاونت روستایی استان کلید خورده است، ضمن کمک به کسب درآمد توسط ایشان، میتواند موجبات بهرمندی هر چه بیشتر استان پهناور کرمان از این انرژی پاک را فراهم آورد.