کردستانی ها در تعطیلات نوروز ۴۳ هزار بار با سامانه ۱۲۱ تماس گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ثبت بیش از ۴۳ هزار تماس از طریق مشترکین با سامانه ۱۲۱ این شرکت خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۴۸ اکیپ‌ عملیاتی و مراکز فوریت های برق در سطح شهرستان های تابعه و ۳۵ مرکز خدمات برق روستایی به صورت ۲۴ ساعته به همشهریان کردستانی خدمات ارائه نمودند.

وی افزود: با فعالیت ۹۰ نفر به صورت روزانه در قالب ۴۸ اکیپ عملیاتی، تلاش شد تا با تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین، از بروز هرگونه اختلال در تامین برق مشترکان  در ایام تعطیلات جلوگیری به عمل آید.

لهونیان با تاکید بر اینکه سامانه ۱۲۱ یکی از مهمترین پل های ارتباطی بین مشترکین و شرکت توزیع نیروی برق استان جهت رفع مشکلات مربوط به حوزه برق است، افزود: مشترکین برق می توانند در صورت بروز خاموشی برق منزل یا محل کار، روشنایی معابر و یا مشاهده حوادث از جمله برخورد خودرو با تیر برق، افتادن درخت بر روی شبکه برق و پارگی سیم، نوسان در ولتاژ تحویلی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ ثبت و پیگیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و با برنامه تقسیم می شوند، افزود: خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی همچون باد ، برف و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیم های برق به وجود می آید و غیر قابل پیش بینی هستند.

لهونیان افزود: خاموشی های با برنامه نیز به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی برای متقاضیان جدید و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف ارتقاء سطح کیفی و استانداردسازی شبکه و متعاقبآ  تامین برق با ولتاژ استاندارد برای مشترکین انجام می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در همین راستا و در ایام تعطیلات عید نوروز امسال، بیش از ۴۳ هزار تماس در سامانه ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به ثبت رسید.

وی افزود: دراین ایام مجموع خاموشی های بی برنامه و با برنامه ثبت شده در سراسر استان در کوتاه ترین زمان ممکن و به طور متوسط در کمتر از ۵۴ دقیقه مرتفع گردیده و شبکه پایدار شد.

لهونیان در ادامه افزود: به منظور حفظ حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق، برنامه خاموشی های با برنامه به صورت اطلاعیه از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق کردستان و کانال های فضای مجازی و نیز به مشترکین اعلام شده است.

وی افزود: مرکز فوریت های برق (۱۲۱)، با هدف اجرای مطلوب تر طرح تکریم ارباب رجوع، ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش انشعاب برق، تسریع در رفع مشکلات مردم و پذیرش درخواست های مشترکان، راه اندازی شده که علاوه بر ایجاد سهولت در ارتباطات مردم با شرکت، موجب گردآوری بانک اطلاعاتی حوادث و شناسایی نقاط معضل دار شبکه و همچنین کاهش مدت زمان ارائه خدمات شده است.

لهونیان در ادامه با تاکید بر اینکه از ماموریت های مهم و اصلی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تأمین و عرضه برق مطمئن، پایدار و اقتصادی در سطح مشترکان است، افزود: نگهداری و توسعه شبکه، مدیریت بار و مصرف و ارائه خدمات به مشترکین با تکیه بر مدیریت کارآمد، منابع انسانی متخصص، ، بهره مندی از فناوری های نوین به منظور دسترسی به اهداف و ارتقاء سطح رضایت ذینفعان از دیگر وظایف این شرکت محسوب می شود.