کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق دستگاه های اجرایی بعد از وقت اداری

جلسه بررسی اقدامات و برنامه های مدیریت مصرف برق دستگاه های اجرایی، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و جمعی از مسئولان برگزار شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این نشست با عنوان این که تغییر ساعت کاری ادارات، اثرات مثبتی را در زمینه کاهش […]

جلسه بررسی اقدامات و برنامه های مدیریت مصرف برق دستگاه های اجرایی، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این نشست با عنوان این که تغییر ساعت کاری ادارات، اثرات مثبتی را در زمینه کاهش بار مصرفی به همراه داشته گفت: با اجرای این طرح، تا به حال حدود ۲۵ درصد کاهش مصرف در ساعات اداری و افزون بر ۵۰ درصد کاهش در خارج از وقت اداری صورت گرفته و روند مناسبی دارد.

سید محمد موسوی زاده با بیان این که در زمان حاضر یک هزار و ۴۸۷ اشتراک برق اداری در استان وجود دارد اظهار داشت: مشترکان بزرگ و مراکز اداری مجهز به کنتور هوشمند و فرمان پذیر از راه دور هستند و رصد آنها از طریق مرکز پایش این شرکت انجام می شود.

وی با اشاره به این که رفتار مصرف برق ادارات به صورت متفاوت است افزود: یک گروه بسیار خوب همکاری نموده و کاهش مناسبی دارند و تعداد معدودی نیز کاهش مصرف نداشته که تذکرات لازم به آنان ارائه شده است.

موسوی زاده با عنوان این که فرصت های صرفه جویی بسیاری برای کاهش مصرف برق ادارات وجود دارد اضافه کرد: سهمیه اختصاص یافته کاهش پیک بار استان از سوی شرکت توانیر در بخش ادارای و مولّدهای اضطراری پنج مگاوات می باشد که با مکاتبه مجدد از سوی استانداری و تاکیدات لازم، این میزان محقق خواهد شد.

وی با بیان این که در بخش مولّدهای برق اضطراری ادارات، ۱۵۰ مورد ثبت نام برای همکاری انجام شده یادآور شد: ۱۹۰ مشترک تجاری نیز در این بخش ثبت نام نموده که با همکاری آنان، نتایج خوبی حاصل شود.

گفتنی است: در این نشست که مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای و معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان حضور داشتند، پیرامون مواردی شامل تدوین برنامه های بلندمدت برای کاهش مصرف برق ادارات، اقدام عملی برای قطع برق ادارات پرمصرف، بازرسی مستمر از وضعیت مصرف برق ساختمان های اداری و تقدیر از دستگاه های اجرایی همکار در برنامه های پیک بار و تذکر به ادارات پرمصرف در جلسه شورای اداری، بحث و تبادل نظر شد.