کاهش ۳۷ درصدی حوادث شبکه آب در محدوده منطقه۳ تهران

مدیر ناحیه امیرآباد آبفای منطقه ۳ شهر تهران از کاهش ۳۷ درصدی حوادث شبکه توزیع آب در سال گذشته در محدوده زیر پوشش این ناحیه خبر داد. علی بهادری با اشاره به اجرای برنامه چهار ساله کاهش حوادث شبکه توزیع آب گفت: تعداد حوادث شبکه آب در این ناحیه از ۶۳ مورد در سال ۹۸ […]

مدیر ناحیه امیرآباد آبفای منطقه ۳ شهر تهران از کاهش ۳۷ درصدی حوادث شبکه توزیع آب در سال گذشته در محدوده زیر پوشش این ناحیه خبر داد.

علی بهادری با اشاره به اجرای برنامه چهار ساله کاهش حوادث شبکه توزیع آب گفت: تعداد حوادث شبکه آب در این ناحیه از ۶۳ مورد در سال ۹۸ به ۴۰ مورد در سال ۹۹ کاهش یافت.

بهادری مانیتورینگ فشار شبکه، حذف تدریجی نقاط کور، بررسی ماهانه شیرهای حد، نظارت روزانه بر حوادث سامانه ۱۲۲، اصلاح محدوده آبدهی مخازن و نشت‌یابی شبکه آب را از اقدامات موثر برای دست‌یابی به این دستاورد برشمرد.
مدیر ناحیه امیرآباد با استناد به گزارش ارائه شده توسط سامانه ۱۲۲ گفت: سال گذشته ۲۱۴۳ مورد حادثه انشعاب در محدوده این ناحیه ثبت شده که با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه پایش مستمر، اصلاح رفتار شبکه توزیع آب شرب و انشعاب‌های وابسته و استفاده از بهینه‌ترین الگوهای فشار روی خطوط شبکه، نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۸/۲۲و ۳/۶۹  درصد کاهش داشته است.
او ادامه داد: زمان رسیدگی به حوادث انشعاب آب از ۱۰۷ دقیقه در سال ۹۷ به ۶۸ دقیقه در سال ۹۸ و ۵۸ دقیقه در سال ۹۹ رسیده است و این مهم با برنامه‌ریزی و تدوین دوباره سازوکارها، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و تلاش شبانه‌روزی همکاران این ناحیه میسر شده است.
به گفته او کاهش حوادث شبکه توزیع آب موجب کاهش تبعات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث و قطع آب مشترکان، کاهش هدررفت آب، کاهش میزان آب به‌حساب نیامده و خدمات‌رسانی بدون وقفه به ساکنان زیر پوشش این ناحیه شده است.