کاهش وابستگی آبی به استان های همجوار

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه هم اکنون ۳۹ هزار مترمکعب معادل ۱۰ درصد از آب مورد نیاز استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود اظهار داشت: این میزان آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوشهر،۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب کنگان و ۴ هزار مترمکعب در عسلویه، نوارساحلی تنگستان و سعدآباد دشتستان تامین می‌شود. […]

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه هم اکنون ۳۹ هزار مترمکعب معادل ۱۰ درصد از آب مورد نیاز استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود اظهار داشت: این میزان آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوشهر،۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب کنگان و ۴ هزار مترمکعب در عسلویه، نوارساحلی تنگستان و سعدآباد دشتستان تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه سه آب‌شیرین کن بزرگ دیگر به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب شامل ۳۵ و ۱۷هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸هزار مترمکعبی سیراف – جم در دست اجراست گفت: کارهای زیرساختی و ساختمانی آنها به صورت ۱۰۰ درصد انجام و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات شیرین سازی قرار دارند.
وی یادآور شد: برای اجرای این آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده‌است و با بهره‌برداری از آنها بخشی از مشکلات تامین آب در این استان برطرف می‌شود.
حمزه پور گفت: افزون براین ۲ آب شیرین کن روستایی شامل یکهزار مترمکعب شیف و هلیله و بندرگاه و ۲ مورد دیگر نیز در سایر مناطق این استان در مرحله مناقصه قرار دارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: احداث آب شیرین کن‌ها با وجود هزینه بالایی که برای دولت دارد برای این استان که منابع آب محلی قابل توجهی ندارد ضرورت است، زیرا به این صورت تامین آب مردم این استان به دریا متصل و تحت تاثیر خشکسالی قرار نمی‌گیرد و با راه‌اندازی آنها ۳۰ درصد از وابستگی آبی استان به استان‌های همجوار کاهش می یابد.