کاهش تنش آبی با احداث پست برق چاه ۳۷ آبفا قروه

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از اتمام عملیات برقرسانی به ایستگاه پمپاژ آب شرب شماره ۳۷ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، فرهاد میمنت آبادی گفت:ارتقاء زیرساخت های در مناطق پرجمعیت می  تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال پایدار داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا و به درخواست امور آبفا شهرستان و هماهنگی انجام شده با مهندس لهونیان مدیریت عامل شرکت توزیع برق کردستان و مساعدت ایشان و حذف تشریفات اداری و….. در عملیات برق رسانی به ایستگاه مذکور ، اجرای پروژه بصورت ویژه در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و با برنامه ریزی و حرکتی جهادی گروه های فنی و اجرایی در کمتر از شش ساعت پست برق ۳۷ به مرحله بهره برداری رسید

وی همچنین افزود: تامین برق زیرساخت‌های بخش‌های مختلف در شهرستان قروه همواره از اولویت‌های این مدیریت بوده است
که در این راستا، و براساس اعلام سرپرست آبفا آقای مهندس مرادی به منظور بهبود و پایداری آب‌رسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان با اعتباری بالغ بر۱۰۰۰میلیون ریال آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توزیع برق شهرستان قروه ، به دلیل کمبود بارش و گسترش خشکسالی ها، مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان قروه دچار کم‌آبی شده است.
در سنوات گذشته برای مقابله با چالش کم آبی، طرح های مختلفی به اجرا گذاشته شده که اجرای آنها توانسته بخشی از مشکلات این بخش را بصورت محدود رفع کند. البته به دلیل تداوم خشکسالی ها که بیشتر ناشی از تغییر اقلیم است به تنش های #آبی منطقه دامن زده است و هنوز بحران کم آبی به طور کامل رفع نشده و نیاز است که اقدامات تکمیلی نیز همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.
ایشان افزود: از جمله این اقدامات که بایستی بصورت ویژه و خاص پیگیری و تسریع گردد انتقال آب سدهای آزاد از غرب به شرق استان میباشد تا فشار از روی سفره آبهای زیر زمینی را کاهش داد و چاههای آب را از مدار بهره برداری خارج نمود .
لذا با توجه به محدویت در منابع #انرژی و رشد روز افزون جمعیت شهری تمام اقشار جامعه صرفه جویی به معنی درست مصرف کردن انرژی برق و آب را بصورت خاص سر لوحه زندگی قرار دهند.