چهار طرح امور منابع آب دامغان و شاهرود به میمنت دهه فجر افتتاح ‌شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان از بهره برداری سه طرح امور آب شهرستان دامغان و یک طرح شهرستان شاهرود به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان سمنان، ایرج حیدریان گفت: طرح‌های عمرانی امور منابع آب دامغان با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است .

وی افزود: بندهای سنگ و ملاتی رسوب‌گیر دامغان ‌رود با اعتبار ملی ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساماندهی اراضی نیستان رودخانه چشمه‌علی دامغان و با استفاده از اعتبارات استانی به مبلغ بیش از شش میلیارد ریال به همراه احداث بندهای سنگ و ملاتی رسوب‌گیر شورتنگه و آستانه با اعتبار ملی  ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طرحهای افتتاح شده در ایام الله دهه فجر در شهرستان دامغان است .

حیدریان اظهار داشت: طرح‌های علاج بخشی، از طرح‌های مهم شهرستان دامغان است که به منظور رفع مشکل ورود رسوبات به مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان در حال انجام است .

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها، جلوگیری از هدررفت آب، ساماندهی اراضی نیستان، کنترل رسوب ورودی به مخزن سد دامغان و بهره برداری مطلوب از منابع آب خدادادی است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: لایروبی و بازگشایی رودخانه مجن به طول بیش از یک کیلومتر و با اعتبار چهارمیلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نیز به میمنت ایام الله دهه فجر به اتمام رسید .