با هدف ارتقاء ایستگاه پمپاژ سد آزاد و انتقال آب به تصفیه خانه سنندج:

چهار الکتروپمپ جدید در ایستگاه پمپاژ سد آزاد نصب شد

در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و تأمین نیاز آب شرب شهروندان سنندجی، ایستگاه پمپاژ سد آزاد ارتقاء یافته و انتقال آب به تصفیه خانه سنندج از این سد مجدد راه اندازی می شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در بازدیدی که از ایستگاه پمپاژ سد آزاد با حضور مدیر کل دیوان محاسبات استان به همراه مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای استان کردستان از سد آزاد، صورت گرفت، مهندس آریانژاد با اشاره به اینکه تأمین آب شرب از اولویت‌های وزارت نیرو است، گفت: در حال حاضر با توجه پرشدگی مطلوب سد قشلاق، بهترین زمان برای ارتقاء و انجام اصلاحات بر روی سامانه انتقال آب سد آزاد است.

مهندس آریانژاد تصریح کرد: این اصلاحات در راستای افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ و ارتقای وضعیت سامانه است تا در آینده مشکلی بابت انتقال و تأمین آب شرب شهرستان سنندج پیش نیاید.

معاون اجرایی سد و نیروگاه آزاد سنندج در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی، گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون ۵۳ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق و تصفیه‌خانه سنندج انتقال یافته است.

مهندس حسین راهنورد ادامه داد: در حال حاضر در اوج مصرف، ۲.۳ مترمکعب آب در ثانیه است که به واسطه نیاز هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پایاب، باید به ۲.۸ مترمکعب در ثانیه برسد.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب سنندج و باغات پایاب، هشت مترمکعب در ثانیه آب باید انتقال یابد، افزود: برنامه ریزی کردیم چهار الکتروپمپ جدید با ظرفیت ۲ هزار لیتر در ثانیه جایگزین چهار الکتروپمپ با ظرفیت ۸۰۰ لیتر در ثانیه شود.

مجری طرح سد و نیروگاه آزاد تاکید کرد: شاید در آینده ظرفیت انتقال آب از سد آزاد از سه مترمکعب در ثانیه به هفت مترمکعب افزایش یابد تا آب سد قوچم و شهرهای قروه و دهگلان هم تأمین شود.

پیش از این اعلام شده بود که به منظور تأمین آب با کیفیت‌تر و کنترل مجدد و رفع نواقص احتمالی و ارتقای الکتروپمپ‌هایی ایستگاه پمپاژ آب شرب سنندج از سد آزاد، به مدت ۱۵ روز چند پمپ از مدار سد آزاد خارج شود، که هم اینک طبق وعده‌ی داده شده به مراحل پایانی رسیده است.