چاه های غیرمجاز تهدیدی برای منابع آب شرب طرقبه شاندیز

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز از حفر چاه های غیر مجاز در مجاورت چاه های شرب به عنوان یک تهدید جدی برای تامین آب این شهرستان نام برد. “علی اصغر پاکروان” تمایل شدید به حاشیه نشینی در شهر مشهد را باعث فشار به منابع آب روستاهای شهرستان اعلام کرد و متذکر شد: وجود […]

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز از حفر چاه های غیر مجاز در مجاورت چاه های شرب به عنوان یک تهدید جدی برای تامین آب این شهرستان نام برد.
“علی اصغر پاکروان” تمایل شدید به حاشیه نشینی در شهر مشهد را باعث فشار به منابع آب روستاهای شهرستان اعلام کرد و متذکر شد: وجود انشعابات غیرمجاز و ۳۰ باغ تالار در روستاها بویژه روستاهای حاشیه شهر مشهد با حجم بالای میهمانان ، به افزایش مصرف آب در این مناطق دامن زده است.
وی به مصرف بالای سرانه آب در شهرستان اشاره کرد و علت آن را وجود فضای سبز خانگی و باغات ، ساخت و سازهای بی رویه و باغ تالارها دانست و تاکید کرد: کاهش توان تولید منابع موجود با توجه به خشکسالی های اخیر ، نبود منابع تامین پایدار و متناسب نبودن حجم مخازن ذخیره با تعداد مشترکین ، مشکل تامین آب شرب در شهرستان طرقبه شاندیز را دشوار کرده است.
وی با بیان اینکه وضعیت تامین آب طرقبه و شاندیز در نقطه سر به سر قرار دارد ، از انجام مطالعات تامین آب پایدار این دو شهرها برای افق سال ۱۴۰۵ خبرداد و بررفع کمبود اعتبارمورد نیاز اصلاح شبکه آب شرب شهرستان تاکید کرد.
“پاکروان” همچنین خواستار احداث مخزن دو مترمکعبی شهرک شهرستانی شاندیزمخزن هزار متر مکعبی جمع آوری در شهر طرقبه و استفاده از ظرفیت سد ارداک برای تامین پایدار آب شرب شهرستان شد.