رئیس کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل استان سمنان:

پیک بار تابستان و ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو جهت عبور از آن

جلسه کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل استان با حضور رئیس و اعضای کارگروه در شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید.

به گزارش برقآب، مهندس مجید وفایی رئیس کارگروه انرژی شورای پدافند غیر عامل استان سمنان و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با تاکید بر اینکه باید از تجربیات موفق سال گذشته برای عبور از پیک بار تابستان بهر مند شویم گفت :  در این باره مصوبات و دستورالعمل هایی از سوی وزارت نیرو صادر می شود که باید با دقت کامل پیگیری و اجرا شوند.

مهندس وفائی با اشاره به تدوین ۱۴۰ اقدام کاربردی برای عبور از پیک بار تابستان توسط وزارت نیرو اظهار داشت : ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو جهت عبور از پیک بار تابستان با مشارکت مردم فهیم استان و صاحبان صنایع انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط پیش رو در فصل تابستان و افزایش دما و رشد مصرف برق بیان داشت : مشارکت مردم فهیم استان و صاحبان صنایع و کشاورزی در مصرف بهینه برق در طول تابستان ، می تواند ما را با کمترین مشکل از این ایام پیک بار برق عبور دهد.

در این جلسه در خصوص به کارگیری مولد های اضطراری در ادارات در زمانهای پیک بار ، گزارشی از آخرین وضعیت میزان ذخیره سوخت نیروگاه ها و آماده بکاری واحدهای نیروگاهی، گزارشی از آخرین وضعیت میزان مصرف آب در استان و اقدامات صورت گرفته جهت عبور از فصل گرم سال ، در خصوص سایتهای مخابراتی در منطقه صعب العبور استان مطالبی توسط مدیران مربوطه ارائه و بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه اعضای کارگروه نظرات خود را در حوزه کاری بیان و پس از بررسی ، برخی از موارد تصویب شد .