عبدالحمید حمزه پورمدیرعامل شرکت اب وفاضلاب استان هرمرگان گفت:

پیش بینی برای تامین آب شهرستان های بندرعباس، خمیر و حاجی آباد از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: این شرکت به هر میزان تخصیص اعتبار تا سه برابر اقدام به اجرای عملیات آبرسانی می کند.

عبدالحمید حمزه پور در جلسه با نمایندگان شوراهای شهرستان های استان با بیان اینکه آبفا در تامین نیاز آبی مردم از تمام ظرفیت خود استفاده می کند، افزود: کندی برخی پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار است اما در مقابل از تمام ظرفیت ها برای تکمیل پروژه ها استفاده می شود که بعضا برای پیشبرد پروژه ها تا سه برابر اعتبارات تخصیص داده شده، شاهد پیشرفت طرح های آبرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه دولت تاکید جدی در تامین نیاز آبی مردم دارد، افزود: بخش عمده ای از اعتبارات صرف خرید لوله و اتصالات می شود، تصریح کرد: استاندار هرمزگان به عنوان مقام عالی دولت به دلیل اهمیت مسئله آبرسانی، نسبت به تامین اعتبار این حوزه از منابع مختلف پیش قدم است.

وی در ادامه با اشاره به پراکندگی روستایی در استان هرمزگان از این موضوع به عنوان یکی از چالش های آبرسانی یاد کرد و افزود: این موضوع در کنار فقر منابع آبی باعث شده تا اجرای پروژه های آبرسانی اعتبارات بالایی را طلب کرده و اجرای آن را زمان بر کند.

حمزه پور همچنین به تشریح اقدامات در دستور کار آبفا در مناطق مختلف هرمزگان پرداخت و گفت: تابستان آینده برای برخی مناطق از جمله شهرستان سیریک متفاوت خواهد بود. وی ادامه داد، آب شیرین کن زیارت به سرعت در حال اجراست که تکمیل آن به پایداری آب سیریک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تابستان امسال نیز برای شهرستان سیریک متفاوت تر از سال قبل بود که با آبرسانی به بخش بمانی در هفته دولت توانستیم ضمن تحقق وعده استاندار هرمزگان، به یکی از خواسته های اصلی مردم این منطقه پاسخ شایسته ای بدهیم.

   وی با اشاره به پروژه های آبرسانی به شهرستان بشاگرد گفت: پروژه های این شهرستان در دو جبهه فعال است و آبرسانی به روستاهای مسیر دو خط انتقال آب از سد جگین تا سرشدت و سد سهران تا گوهران در حال انجام است.

به گفته حمزه پور، تکمیل این پروژه ها به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه هم زمان بر و هم نیازمند اعتبارات بالایی است که به مرور نیاز آبی روستاهای مسیر از این محل تامین خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان در ادامه به خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس اشاره کرد و گفت: پیش بینی های لازم برای تامین نیاز آبی مناطقی از شهرستان های خمیر، بندرعباس و حاجی آباد از این خط انتقال انجام شده است که در حال حاضر بخشی از شهرستان خمیر و بندرعباس از این محل تامین آب می شوند.

به گفته وی، تامین آب کهورستان، رویدر، کشار و روستاهای مسیر شهرستان خمیر از این محل در دستور کار است و عملیاتی شدن این مهم یکی از اولویت های آبفاست.

حمزه پور همچنین از اجرای پروژه های آبرسانی در شهرستان رودان خبر داد و گفت: برخی از مناطق این شهرستان که با کمبود آب مواجه هستند پیش بینی های لازم انجام شده است که بخشی از آن در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و برخی نیز در قالب قرارداد مناقصه با پیمانکاران دیگر پیش بینی شده است که آبرسانی به خیرآباد و سرزه نیز در این قالب انجام خواهد شد.

 مدیرعامل آبفا همچنین گفت: در تابستان امسال با اقدامات انجام شده برخی از روستاهای این شهرستان به آب پایدار دست یافتند که تکمیل دیگر پروژه های نیمه تمام در بخش های مختلف این شهرستان در دستور کار  است.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت شناور شهرستان پارسیان گفت: بر اساس آمار ارائه شده در این جلسه جمعیت این شهرستان بعضا تا دو برابر آمار رسمی است و این موضوع در خدمات رسانی آبفا نیز تاثیر گذاشته است.

حمزه پور ابراز امیدواری کرد: با مشخص شدن سرمایه گذار آب شیرین کن دشتی و همچنین تکمیل مخزن این شهر بتوانیم بخشی از نیازهای شهرستان پارسیان در بخش آب را مرتفع کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان در پایان ضمن اشاره به ارتباط مستقیم وصول مطالبات با خدمات رسانی آبفا از اعضای شورای شهرستان ها خواست تا در این زمینه با آبفا همکاری و با تشویق مشترکین برای پرداخت به موقع مطالبات آبفا فرصت خدمات رسانی مطلوب تر را فراهم کنند.

در این نشست همچنین فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس و نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها به بیان برخی دغدغه های مردم در حوزه آبرسانی پرداخت و افزود: مردم دسترسی های بیشتری و نزدیک تری با شوراها به عنوان نمایندگان خود هستند از این رو برای بیان خواسته هایشان به ما مراجعه می کنند.

به گفته وی، خدمات رسانی در حوزه آب متفاوت تر از دیگر حوزه هاست و قطعی و کمبود آب باعث ایجاد چالش می شود از این رو خواسته هایی که مطرح و بیان می شودبا هدف رفع این چالش هاست.

جراره افزود:  شوراها به عنوان یک ظرفیت در کنار آبفا هستند و تلاش این مجموعه نیز تسهیل روند خدمات رسانی به مردم است.

 دوست محمد حاجبی رئیس شورای اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات آبفا و تعامل عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل این شرکت با شوراها افزود: اعضای شوراها به دلیل نوع فعالیت شان ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و خواسته هایشان را از این طریق پیگیری و مطالبه می کنند؛ از این رو اگر مطالبه ای در حضور مسئولان مطرح و بر حل آن تاکید می شود، خواسته های مردمی است.

وی با بیان اینکه آب به عنوان یکی از نیازها و دغدغه های مردم مطرح است، بیان داشت: نوسازی و توسعه خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب از جمله نیازهای اساسی است که انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم در روستاها و شهرها انجام شود.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگان شوراهای شهرستان های بندرعباس، سیریک، بشاگرد، رودان، خمیر، حاجی آباد و پارسیان به بیان دغدغه های مردم شهرستان خود در حوزه آبرسانی پرداختند.