پیشرفت ۹۰ درصدی طرح آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان

طرح آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان از جمله ۶ طرح آبرسانی است که شرکت آب منطقه ای استان درحال انجام آن است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس گروه طرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: انجام این طرح که تا پایان برنامه سوم توسعه در قالب طرح […]

طرح آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان از جمله ۶ طرح آبرسانی است که شرکت آب منطقه ای استان درحال انجام آن است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس گروه طرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: انجام این طرح که تا پایان برنامه سوم توسعه در قالب طرح آبرسانی به شهرهای گرگان و آق قلا، بندرترکمن، گمیشان و گنبد در دست مطالعه و اجرا بود ، از ابتدای برنامه چهارم توسعه به صورت مستقل و از سال ۸۴ به عنوان آبرسانی به شهربندرترکمن و گمیشان در حال اجرا است.
مهندس محمدرضا حسینی اظهار کرد: هدف این طرح ، تامین آب شرب شهرهای بندرترکمن،گمیشان برای افق سال ۱۴۱۳ برای جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر است.
وی با اشاره به سیمای طرح اظهار کرد: سیمای طرح شامل حفر و تجهیز  تعدادی چاه، احداث ۴۰ هزار متر مکعب مخزن جمع آوری وذخیره و ۷۷ کیلومتر خطوط جمع آوری و انتقال است. که تاکنون پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد.
محمدرضا حسینی افزود: همچنین تاکنون ۲۷ هزار متر مکعب مخزن، ۷۶ کیلومتر خطوط جمع آوری و انتقال، اجرا و تحویل گردیده  است و در حال حاضر تکمیل ۷ هزار متر مکعب مخزن و شروع عملیات اجرایی یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی دیگر همراه با تجهیز، برقرسانی و سایر جرئیات نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.گفتنی است به دلیل اینکه در شمال استان و در شهرستان های ترکمن و گمیشان سفره های آب زیرزمینی سفره های فقیری هستند و فاقد کمیت مدیریت کیفیت لازم برای سرب می باشند،  حفر بخشی از چاه های آبرسانی به مجتمع آبرسانی به گمیشان و بندرترکمن از چاه های جنوب استان انجام می شود که این موضوع در تمام استان به دلیل غنای سفره های آب زیرزمینی جنوب استان در طرح های آبرسانی انجام می شود.

انسداد ۷۳ حلقه چاه غیر مجاز و نصب ۳۹۳ کنتور هوشمند بر روی چاه های گلستان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی در استان، از ابتدای سال تاپایان مرداد، ۷۳ حلقه چاه غیر مجاز با حجم برداشت سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰متر مکعب ، مسدود و مسلوب المنفعه شد.
جواد تیموری اظهار کرد: همچنین طی همین مدت یک هزار و ۴۳ حلقه چاه شامل قانون تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه مشمول قانون شده اند و تعیین تکلیف شده اند.
وی بیان کرد: طی ۵ ماه ابتدای سال، ۸۰۴ مورد اصلاح و تعدیل پروانه چاه های کشاورزی انجام و ۳۹۳ کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های استان نصب شده است.