پیشرفت ۹۰ درصدی بدنه سد نرماب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوردر بازدید از سد نرماب گفت: مقرر شد ضمن تقویت اعتبارات مورد نیاز تکمیل سد نرماب، به گونه ای برنامه ریزی شود تا بخشی از آب مورد نیاز مردم پایین دست سد با احداث تصفیه خانه‌های موقت تامین گردد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس […]

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوردر بازدید از سد نرماب گفت: مقرر شد ضمن تقویت اعتبارات مورد نیاز تکمیل سد نرماب، به گونه ای برنامه ریزی شود تا بخشی از آب مورد نیاز مردم پایین دست سد با احداث تصفیه خانه‌های موقت تامین گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حمیدرضا جانباز در بازدید از سد نرماب چهل چای مینودشت و بررسی مسائل آبرسانی شرق گلستان اظهار داشت: سرعت پیشرفت این پروژه در مقایسه با بازدید حدود یک سال قبل بسیار مطلوب است و امیدواریم با ادامه این روند در یک برش کوتاه مدت بتوان بخشی از آب این سد را برای مصارف شرب و اضطراری مناطق پایین دست اختصاص داد.
وی افزود: در استان گلستان طرح‌های بلند مدت تامین آب برنامه ریزی شده که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار، نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که تمام ظرفیت‌های بودجه ای کشور برای سرعت دادن به اجرای پروژه‌های آبرسانی گلستان به‌کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز گفت: ۶ طرح از طرح‌های آبرسانی استان توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شرکت آب منطقه‌ای محول شده و در حال انجام آنها هستیم.
سید محسن حسینی اظهارداشت: با تخصیص اعتبارات سال جاری، اجرای پروژه‌ها هم در بحث حفر چاه‌ها، احداث مخازن و خطوط انتقال آب در استان سرعت پیدا می‌کند.
وی گفت: احداث سد نرماب در یک سال اخیر سرعت بیشتری یافته و بدنه این سد نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا تابستان سال آینده ساخت کل بدنه این سد به پایان برسد.
به گفته وی تاکنون حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت سد نرماب هزینه شده و حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن نیاز است.